اسلایدرنگاه

جايزه طراحي برتر براي خودرو ساز چيني سايك موتورز در لوس آنجلس

در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس 2013، خودروساز چینی SAIC Motor برنده دهمین مسابقه طراحی سالانه شد. شرکت کنندگان در این مسابقه  با موضوع "پاسخ طبیعت به چالشهای بشری سال 2025" مزدا، سوبارو، بی ام و، مینی، تویوتا، چَنگ فِنگ، کُرُس و جِی اِی سی موتورز بودند. طرح SAIC موتور درباره یک خودروی آینده نگرانه الهام گرفته از رابطه میان مورچه ها و درختهای شیپوری است.

SAIC Motor

گفته می شود که طرح SAIC Motor برگرفته از ساختار بدن مورچه است. این طرح که Mobilant نامیده می شود یک خودروی تک نفره است که به منظور حمل و نقل عمومی شهری طراحی شده است.

 

LA-Auto-Show-Design-Challenge-2013.jpg&MaxW=630

 

Mazda

طرح جذاب قرمز رنگ مزدا با نام AUTO ADAPT واکنشی است به جریان حذف شدن راننده در سال 2025. در صورت نیاز AUTO ADAPT می تواند کاملا بدون راننده عمل کند اما می توان به صورت دستی نیز آن را کنترل کرد که بیانگر این موضوع می باشد که در سال 2025 هنوز هم افرادی خواهند بود که تمایل ندارند تمام مدت خودرویشان بدون دخالت آنها رانندگی کند.

 

mazda2.jpg&MaxW=630

mazda.jpg&MaxW=630

Subaru

طرح سوبارو با نام SUBA-ROO یک خودروی سیار است که مانند لباس باید آن را بر تن کنید و تقلیدی از حرکات جهشی کانگارو است و بر خلاف خودروهای معمولی در جاده و حتی در دفتر کار و در ساحل نیز قابل استفاده است. سال 2012 سوبارو در مسابقه طراحی لوس آنجلس برنده شد.

subaru.jpg&MaxW=630

Qoros Auto

کرس اتو از کرم ابریشم در طرح خود الهام گرفته است و یک شبکه جاده ای را نشان می دهد که قادر است تمام تصادفات شانگهای را از بین ببرد و در عین حال آسیبی به محیط زیست و منابع طبیعی نمی رساند.

 

qoros.jpg&MaxW=630

JAC Motors

ایده JAC این است که خودروهای بدون راننده ای که در حال حرکت نیستند می توانند در سیستم ترافیک خودکار نیروی مورد نیاز خودروهای دیگر را تامین کنند.

 

jac.jpg&MaxW=630

Changfeng

تصاویر ارائه شده از چنگ فنگ در میان دیگر طرحها از رنگهای بیشتری برخوردار است. این تصاویر پروژه تحقیقاتی زیست شناسی LaBrea لوس آنجلس را نشان می دهند که نوعی سیستم حمل و نقل است که شباهت زیادی به ملخ دارد.

cangfeng.jpg&MaxW=630

Toyota

گفته می شود که طرح تویوتا هنگامی که در حال حرکت است مانند یک پرنده درنا در حال پرواز است. این خودرو که e-grus نام دارد می تواند بدون راننده حرکت کند و برای طی کردن مسیرهای طولانی بهینه شده است.

toyota

 

BMW

طرح اول بی ام و S.E.E.D نام دارد. این وسیله اکتشافی که الهام گرفته از بذر درخت افرا است نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را از انرژی خورشیدی، باد و حتی جاذبه زمین تامین می کند و از این طریق پروانه انتهایی خود را به چرخش در می آورد.bmw1

طرح دوم محصول BMW/Mini راه آهن زیر زمینی لوس آنجلس نام دارد که این سیستم از آنچه که این شرکت آن را "مسیرهای آبی فراموش شده" شهر می نامد به عنوان یک راه حل جایگزین برای سفرهای میان شهری استفاده می کند.

 

bmw.jpg&MaxW=630

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا