جگوار تیپ اف 2014 Jaguar F-Type-فینالیست خودروی سال ۲۰۱۴ آمریکای شمالی

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲

جگوار تیپ اف 2014 Jaguar F-Type-فینالیست خودروی سال ۲۰۱۴ آمریکای شمالی

 به جرات می توان گفت که جگوار F-Type مهمترین خودروی اسپرتی است که در طی 50 سال اخیر ،کمپانی جگوار اقدام به ساخت نموده است و اینک این رودستر (roadster) زیبا خود را برای مصافی جدید آماده ساخته است.

جگوار تیپ F در سه نسخۀ F-Type  ، F-Type S  و  F-Type V8 S به بازارهای جهانی ارائه  شده است که  نمونۀ F-Type S V8  آن برای حضور در این رقابت برگزیده شده است .

جگوار F-Type S که یک خودروی دو نفرۀ رودستر با انتقال نیرو از طریق چرخ های عقب (rear-wheel-drive) محسوب می گردد ، دارای یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر و بهره مند از یک سوپرشارژر و اینترکولر می باشد که توان تولید 495 اسب بخار و گشتاوری معادل 624 نیوتن بر متر را داراست و وزنی معادل 1678 کیلوگرم دارد.

2014-Jaguar-F-type-rear-view-796x530

F-Type دارای گیریبکس ZF ، 8 سرعتۀ اتوماتیک با حالت مسابقه ای به همراه تعویض دنده ها بصورت دستی می باشد و این خودرو قادر به رسیدن به سرعت 96.5 کلومتر بر ساعت ( 60 مایل) در مدت زمان 4 ثانیه است . همچنین مسیر 400 متری (1/4 مایل) را در مدت زمان 12.2 ثانیه طی نموده و به سرعت نهایی 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است .

سطح امکانات در این خودروی اسپرتی – لوکس با توجه به پیشینۀ کمپانی جگوار بر کسی پوشیده نیست و مواد بکار رفته در این رودستر جذاب همانند: چرم صندلی ها ، فرمان  ، ادوات برقی و کیفیت عمومی کابین تنها نام جگوار را به خاطر می آورد. همچنین F-Type  از از سیستم فرمان الکترومکانیکی با فرمان پذیری بالا و سیستم تعلیق یک پارچه با تعادلی خوب نیز بهره مند می باشد.

2014-Jaguar-F-type-engine-796x530

مصرف شهری جگوار F-Type برابر 9.4 لیتر و مصرف برون شهری آن 7.8 لیتر در طی یکصد کیلومتر می باشد.حال باید دید که آیا این خودروی لوکس و مهاجم در زمان شمارش آرا ، سطح بالایی از نظرات را بسوی خود جلب خواهد نمود؟


بدون دیدگاه