شرایط جدید واردات خودروی جانبازی

یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ | 4 نظر

شرایط جدید واردات خودروی جانبازی

فرود عسگري مدير كل مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه در بخشنامه اي خطاب به گمرکات مجاز به ترخيص خودرو حذف عبارت عدم انتقال به غير ظرف پنج سال در خصوص خودروهاي وارده جانبازان هفتاد درصد را اعلام کرد.

در متن اين بخشنامه آمده است: به پيوست تصويرنامه مورخ 92.8.21 اداره كل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت موضوع مصوبه مورخ 92.8.15 هيات محترم دولت مبني بر حذف بند يك مصوبه مورخ 89.4.21 موضوع عبارت عدم انتقال به غيرظرف پنج سال در خصوص خودروهاي وارده جانبازان هفتاد درصد به اطلاع ميرساند در صورت مراجعه و درخواست و ارائه اصل سند مالكيت خودرو و اصلاح در پروانه سبز گمركي مراتب را جهت اجراي مصوبه فوق الاشاره به راهور ناجا و با رعايت ساير مقررات اعلام نمايند.

شايان ذکراست دولت نهم در سال 89 با ابلاغ دستوري به نهادهاي ذي ربط مصوب کرده بود که ورود خودروهاي ويژه جانبازان 70 درصد و قطعات و لوازم مربوط، مشروط به عدم انتقال به غير ظرف پنج سال و عدم امکان برخورداري از ساير مزايا و تسهيلات مربوط به خودروي جانبازان در آينده مجاز باشد، که  گمرک در اين بخشنامه اعلام کرد که شرط عدم انتقال به غير ظرف 5 سال از مصوبه مذکور حذف شده است.


4 دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت بنده میخوام یک حواله جانبازی تهیه کنم و اقدام به ورود یک دستگاه ون تویوتا هایس کنم از شما این سوال را دارم که آیا ثبت سفارش این خودرو که در لیس خودروها نیست با این حواله میشه اقدام به وارد کردن خوردو کرد یا خیر.ممنون ومتشکرم

  2. پرهام | آبان 4, 1393 | لینک نظر

    بابا به همه اینااا ماشین بدن برن حال کنن
    هرچی نباشه یه زمانی مردای مملکتمون بودن
    ازهمینجا به همه داش مشتیا خسته نباشید میگم
    دمتون گرم

  3. باتوجه به بخشنامه گمرک کشور مقرر شد به جانبازان50%به بالا هم  خودرو تعلق بگیرد عاقبت ای بخشنامه به کجا ختم شد