آلمانیاسلایدربررسی

معرفی مدل مفهومی مرسدس بنز S کلاس کوپه

در حالی که ما فکر می کنیم چه چیزهایی را باید از S کلاس کوپه انتظار داشته باشیم ، این کوپه جذاب بسیار فراتر از تصورات ما ظاهر شد و این را بعد از رونمایی این خودرو در موتور شو فرانکفورت می شود به راحتی درک کرد.

 

مرسدس اغلب عبارت “وضوح نفسانی” را برای توصیف مدلهای مفهومی مدرن و لوکس خود به کار می برد و هیچ شکی در این نیست که S کلاس کوپه هم مدرن و هم لوکس می باشد.نمای بیرونی ماشین در این شو برای اولین بار نمایش داده شد ، که توسط سطوح صاف و یک حد فاصل تیز مشابه آنچه ما در CLA دیده بودیم ، شده است.اعتبار این ادعا هم جلو پنجره مفهموی سه بعدی الماس مانند این مدل است که از مدل کوچکتر 4 در خود گرفته شده.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-front-three-quarter-03

این مدل از مرسدس در طراحی خود از برخی ویژگی های مدلهای مختلف تولیدی این شرکت نیز بهره برده است.برای مثال می توان به جلو پنجره مشبک یک شکافی که بر روی مدل CL AMG و CLS و E کلاس کوپه دیده می شود ، اشاره کرد.در حالی که چراغهای جلو با فناوری LED نسبت به چیزی که قبلا دیده ایم تفاوتی نداشته اند،شکل نوار یکپارچه چراغها کمی فرق می کنند.در سایر مدلها، این نوار زاویه دار است،ولی در این مدل مفهومی شکلی دایره ای دارد.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-headlight

از نمای جانبی این کانسپت خیره کننده است.خط سقف تقریبا مسطح به نظر می رسد به طوری که در قسمت عقب و کرومی پنجره های بدون فریم که مانند یک ورق بزرگ شیشه ای به نظر می آیند و ستون B  را مخفی می کنند، محو می شود.به لطف کاپوت طویل که ما را یاد SLS AMG GT می اندازد ، طول S کلاس کوپه 5049 میلیمتر می باشد.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-side-02

شباهت عحیب و غریبی نیز در قسمت عقب به نظر می رسد،مثلا جای پلاک به روی سپر منتقل شده که باعث شده ستاره سه پر مرسدس در وسط در صندوق عقب ، درست مثل SLS ، قرار بگیرد.در بالای نشان مرسدس،نوار کرومی وجود دارد که چراغهای باریک عقب را به هم متصل می کند،که مرسدس می گوید بازگشتی به مدلهای قبلی است.در مقایسه با S کلاس سدان،طول این کانسپت حدود 195 میلیمتر کوتاه تر و ارتفاع آن 81 میلیمتر کمتر شده است.داخل S کلاس کوپه سفید است.برای حفظ کردن تم “وضوح نفسانی” ، پنلی که ادوات و دکمه ها در آن قرار گرفته به شکل یک منحنی که یاد آور “باله نهنگ دقیقا قبل از ورود دوباره اش به آب” است، می باشد.داخل کابین همه چیزهای دور نیز نزدیک به نظر می رسند.صندلی های جلو از پوست گوساله سفید ساخته شده اند که روی سطحشان خطهای موازی لوله  مانندی به چشم می خورد که شبیه شیار گلوی پستانداران است.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-rear-three-quarters

با بازگشت به پنل ادوات (که آن هم از جنس پوست گوساله سفید است )، یک اثر موجی مشاهده می شود که نتیجه روش جدید جاسازی ایربگ توسط طراحان است.این باعث می شود اینطور به نظر بیاید که این پنل در رودری ها محو می شود که البته چیزی کاملا متفاوت نیز می باشد.با الهام از ساختار صخره ها در یوتا،پنل ها خطهای توپوگرافی باریک که از فلز در آنها استفاده شده دارند.تعداد زیادی سوراخ کوچک بلندگوها را احاطه کرده اند.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-interior1

مانند S کلاس سدان،در بین داشبورد دو LCD 12.3 اینچی به چشم می خورد که یکی برای نشان دادن اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای سیستم صوتی و ناوبری و تنظیمات و … کاربرد دارد.در حالی که ساعتهای آنالوگ در خودروهای لوکس به زیبایی هر چه تمام تر استفاده می شوند،مرسدس آنها را در یک صفحه نمایش لمسی که تا 4 ساعت رسمی را نشان می دهد و شما می توانید با تنظیم کردن آنها بدانید مثلا ساعت در توکیو یا مسکو یا هر محدوده زمانی دیگری که تنظیم کرده اید ، چند است.وسط کنسول از “اسماس سیاه” که بسیار مقاوم در برابر خط و خش است، ساخته شده است.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-interior-cockpit

زیرپایی ها که از چرم سیاه تهیه شده اند دارای همان شکل راه راه لوله مانندی که روی صندلی ها به چشم می خورد، می باشند.و همچنین قسمت بالایی آنها از ابریشم دست باف ساخته شده است.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-interior

این کانسپت همه ویژگی های یک S کلاس را داراست، که شامل رادارها و دوربین ها و سنسورها یی است که رانندگی هوشمند را تشکیل می دهند.S کلاس کوپه هم مانند مدل سدان دارای سیستم فعال معطر کردن کابین می باشد و همچنین سیستم صوتی آن به برنامه Mood Grid مجهز است که موزیک را بر اساس خلق و خوی راننده انتخاب می کند.

Mercedes-Benz-S-Class-Coupe-Concept-side-in-motion

زیر کاپوت این مرسدس یک پیشرانه تویین توربو V8 با قدرت 449 اسب بخار و گشتاور 516 پوند فوت قرار دارد صدای تولیدی آن مشابه صدایی است که در S500 شنیده می شود.

2 دیدگاه

  1. با سلام

    واقعا نباید گفت چه امکاناتی داره باید گفت چه امکاناتی نداره که اگه کسی فهمید به من بگه البته با اینکه از طراحیش خوشم نیومد ولی بنزه و تا اومدن نسخه نهایی باید صبر کرد و دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا