اسلایدرفناوری و تکنولوژی

بهترین تایرهای زمستانی 2013

افرادی که در مناطق سرد سیری چون شبه جزیزه اسکاندیناوی زندگی می کنند اعتقاد دارند که برای عبور از مناطق پوشیده شده از برف،استفاده از تنها دوتایر زمستانی برای خودروهای متحرک عقب عملکرد بسیار بهتری نسبت به خودرویی که چهارچرخ متحرک بوده ولی تایرهای تابستانی بر روی ان نصب شده است دارد!

باور این مسئله که خودروهای تک دفرانسیال،به همراه دو تایر زمستانی عملکرد بهتری نسبت به خودروهای چهارچرخ متحرک دارند سخت است.اما وقتی که ما این مسئله را در یک آزمون واقعی بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که چسبندگی ایجاد شده با تایرهای زمستانی بسیار بالابوده و به راحتی خودروی چهارچرخ متحرک مجهز به تایر تابستانی را شکست می دهد.

آزمون ما شامل سه بخش:برف-هوای سرد-مرطوب و خشک است.و برای یافتن بهترین تایر زمستانی،8 کاندید مورد نظر را به ازمون های خود دعوت کردیم.تایرهای ما دارای سایز(کداطلاعاتی) 205/55 R16هستند که اتفاقا سایز بسیار محبوب و عمومی برای اکثر خودروها است.

1.continetal contiwinter contact TS 850

continental

در اکثر تست ها این تایر جز سه تایر برتر قرار دارد.درست است که حس فرمانی شبیه به میچلین را ارائه می کند اما در تمامی لحظات رانندگی با این تایر، پایداری قابل پیشبینی بودن و رساندن اطلاعات درست از جاده به راننده آن را بهترین تایر زمستانی سال 2013 از دیدگاه ما کرده است.باید گفت که: هیچ تایر زمستانی دیگری اطمینان بخش تر از کانتینتال نیست.

2.michelin alpin A4

michelin

رده دوم به میشلین رسید و نکته ای که آن را به رده اول نرساند آن است که هدف مشخصی را برای خود مشخص نکرده!یعنی چه در جاده خشک یا برفی،عملکرد مشخصی را برای خود تعیین نکرده است و به نظر دچار دوگانگی شخصیتی شده است! اگر قرار بود بهترین تایر را انتخاب کنیم قطعا گزینه اصلی مان بود،اما نباید از عملکرد ان در جاده های خشک گذشت. زیرا در بخش پایداری و حس فرمان از هر تایری در این جا نمره بهتری کسب کرد.

3.Dunlop sp winter sport

dunlop

رده سوم به دانلوپ می رسد و دلیلش تنها این است که ارامش کونتی را چه در جاده های برفی و چه در جاده های خشک ندارد! دانلوپ از مدعیان این بخش بود اما به دلیل مختلفی همچون پرسروصدا بودن در حین رانندگی و رساندن اطلاعات غلط از جاده به راننده به مقام سوم بسنده کرد.

4.GOODyear ultragrip 8

goodyear

بهترین نمرات را در قسمت برفی گرفت! اگر تمام تایرها مجهز به گودیر باشند باید گفت که سریع ترین تایر زمستانی بر روی مسیر های خشک است! اما در کل احساس جالبی بر روی زمین های خشک ارائه نمی کند بغیر از سرعت بسیار زیاد. اگر عملکرد ان در جاده های خشک به اندازه کونتی بود باید گفت که رقابت بسیار سختی را بین این دو شاهد بودیم..

5.Vredestein snowTrac 3

Vredestein

عملکرد خوب و متوسط آن چه در جاده های برفی و چه در جاده های خشک ورداشتاین را به رده پنجم رسانید.از نکات مثبت آن می توان به بالانس خوب تایرها و عملکرد بسیار خوب در جاده های برفی و خشک نام برد و آن را یکی از بهترین تایرهای زمستانی ساخته است.

6.PIreLLI Snowcontrol Serie 3 w210

pirelli

نمرات کسب شده توسط پیرلی چندان برجسته نیست،بهترین نمره کسب شده توسط آن دربخش ترمز گیری در جاده خشک بود.لپ تایم بسیار خوب و ارائه هندلینگ عالی از دیگر مزایای آن است.اما نکته جالب عملکرد این تایر در جاد های برفی بود به گونه ای که در تست برفی ما،به اندازه 3 ثانیه با کونتی اختلاف داشت.در خط مستقیم بسیار خوب بود اما در حین پیچیدن عملکرد بشدت ضعیفی را در جاده های برفی نشان می داد.

7.Nokian WR D3

nokian

نوکیان همیشه داستان بسیار جالبی دارد! بهترین هندلینگ را در بخش جاده های خشک را داشت و از کشش بسیار خوبی هم بهره می برد.در حین ترمزگیری های شدید هم عملکرد منطقی را ارائه می دهد و هرگز دچار بیش فرمانی که در بعضی از تایرهای اینجا داریم گرفتار نشد.در هر صورت این تایر می توانست به رده های بالا تر هم دست یابد اما در اخر دست آورد آن رده هفتم بود!

8.LINGlong winter-Hero Radial 650

linglong

بدترین تایر این جا بدون شک لینگ لانگ است، عملکرد ان چه در جاده های برفی،خشک و…بشدت ضعیف بود و ان را غیر قابل رقابت با بقیه تایرها می ساخت! در جاده های برفی بشدت غیر قابل اطمینان است و امکان تصادفات را در این نوع جاده ها بسیار بالا می برد اما این نکته که ارزان ترین تایر این جمع بود هم نباید فراموش بشود.

1 دیدگاه

  1. جناب بهرامی مقالۀ بسیار جالب و مفیدی بود ضمنا مناسب احوال این روزهای برفی .با تشکر از اطلاع رسانی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا