اخباراخبار خارجی

رکورد جدید در بهینه سازی مصرف سوخت

به نقل از سی ان ان، خودروسازان آمریکا روز به روز به خودروهایی دست پیدا می کنند که مصرف سوخت آنها نسبت به گذشته بهینه شده و میزان پیمایش به ازای هر گالن بنزین را بالاتر برده است.
سازمان حافظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد، مصرف سوخت خودروهای مدل 2012 نسبت به سال 2011 به طور متوسط نزدیک به یک گالن بهینه شده و خودروها به طور متوسط به ازای مصرف هر گالن بنزین (3.78 لیتر) معادل 23.6 مایل (معادل 37.98 کیلومتر) طی می کنند. (به زبان ساده تر مصرف خودروها به طور متوسط 9.95 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر شده است).
در سال 2013 هم 0.4 مایل به ازای هر گالن بهبود اتفاق افتاده است. تا چند سال آینده استاندارد سخت گیرانه جنبه عملی پیدا خواهد کرد و خوشبختانه پیشرفت خودروسازان در جهت رسیدن به این استانداردها مناسب بوده است.
تا سال 2016 متوسط بهینه سازی مصرف سوخت که با CAFE می شناسند به 35.5 مایل به ازای هر گالن خواهد رسید. بر طبق استانداردهای تدوین شده باید پیمایش خودروها تا سال 2024 به ازای مصرف هر گالن بنزین به 54.5 مایل در هر گالن برسد (به بیان دیگر متوسط مصرف خودرو باید به 6.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برسد).
در حال حاضر تنها خودروهایی که اکنون می توانند استانداردهای تعیین شده تا سال 2024 را رعایت کنند خودروهای برقی و هیبریدی هستند.
موضوع این است که استاندارد تعیین شده به ازای هر مدل نیست بلکه متوسط مصرف سوخت کل مدل های یک خودروساز است/سایپا نیوز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا