لادا گرانتا;مشخصات فنی و تجربه رانندگی + قیمت

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ | 4 نظر

لادا گرانتا;مشخصات فنی و تجربه رانندگی + قیمت

برادر ناتنی L90

 گرانتا اولین محصول کمپانی AvtoVAZ  روسیه پس از بازگشت به ایران است، سدان ارزان قیمتی که تا حد زیادی بر پایه پلت فرم معروف لوگان (L90) و همکاری فنی رنو برای بازار داخلی روسیه و کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق تولید شده و تولید آن در ایران نیز در دست اقدام است.

گرانتا در بسیاری بخش های فنی با L90 اشتراک دارد، تا آنجا که موتور و گیربکس اتوماتیک نزدیک به 100 درصد ساخت رنو هستند، و از آنجا که گرانتا در حال حاضر تنها به صورت اتوماتیک در کشورمان عرضه می شود، عجیب نیست که گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز با مدل های اتوماتیک رنو مگان اشتراکاتی داشته باشد. از نظر طراحی، می توان گرانتا را در مجموع نسخه ای ماهرانه تری نسبت به L90 دانست.البته گرانتا خودروی خوش عکسی است و در واقعیت، آنچنان که در عکس ها به نظر می رسد، توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.با این حال از زوایای خشک ، ساده و بی روح L90 هم خبری نیست و طراحان توانسته اند تا حدودی حس و حال لوکس بودن را در روح آن بدمند که اتفاق خوبی نسبت به L90 محسوب می شود.

دوام

گرانتا برای شرایط آب و هوایی سخت روسیه طراحی شده و براساس تبلیغات خودروی مقاومی است و همین دوام بالا، این نکته ای است که شرکت وارد کننده بسیار بر روی آن تاکید می کند.البته حتی لاداهای قدیمی نیز که بر پایه محصولات دهه 60 و 70 فیات ساخته می شدند، خودروی های جان سخت و بادوامی بودند، اما اینکه گرانتا در عمل چقدر می تواند همانند گذشتگان خود شکست ناپذیر ظاهر شود، تا سال ها مشخص نخواهد شد، به خصوص که L90 نیز علیرغم کیفیت خوب، با افزایش سن به تدریج دردسر ساز می شود و این نکته ایست که مالکین L90 های قدیمی به تدریج با آن روبرو شده اند.

obnovlennaja-lada-granta-poluchit-novye-sistemy_2

کابین

آیا با ورود به کابین گرانتا، با فضایی لوکس تر از L90 مواجه می شوید؟ پاسخ منفی است.گرانتا در بخش مرکزی داشبورد به صفحه نمایش لمسی مجهز است، و این صفحه نمایش نیز مهمترین نقطه اختلاف این خودرو نسبت به L90 است، در باقی موارد، با نسخه روسی شده داشبورد L90 مواجه خواهید بود که حتی دریچه های دایره ای شکل مربوط به سیستم تهویه مطبوع رنو را نیز شامل می شود.داشبورد از پلاستیک خشک، بسیار خشن و البته مستحکم ساخته شده است، آنچنان که جنس آن را می توان مناسب خودرویی نظیر هامر H1 دانست که در واقع یک خودرو نظامی است.

فضای داخلی از نظر راحتی سرنشینان و ارگونومی تفاوت محسوسی با L90 ندارد و همچنان برای چهار نفر مناسب و برای پنج نفر قابل قبول به نظرمی رسد.البته ظاهرا سلیقه مهندسان روس در انتخاب صندلی ها اندکی با همتایان فرانسوی خود متفاوت بوده، چرا که صندلی های گرانتا اندکی نرم تر از L90 احساس می شوند، نکته ای که لزوما به معنای راحت تر بودن آن ها نیست و این مسئله به خصوص در مورد تکیه گاه صندلی های ردیف عقب محسوس است.

lada_granta_sport_21

رانندگی

با نشستن پشت فرمان گرانتا،خود را در فضایی آشنا و معمول خواهید یافت.فرمان به راستی با کیفیت و خوش دست ساخته شده و بر خلاف اکثر خودروهای چینی، از ارگونومی بالایی نیز برخوردار است.میدان دید نیز مناسب است و به خصوص در مورد دید عقب، آینه های جانبی که به شکل عجیبی بزرگ به نظر می رسند، کارایی فوق العاده ای دارند و این مسئله، دومین امتیاز مثبت برای گرانتا محسوب می شود.با خلاص شدن ترمز دستی، صدایی از زیر خودرو به گوش می رسد که در تمامی خودروهای گیربکس اتوماتیک مشترک است، اما پس از درگیر کردن دنده در حالت D و فشردن پدال گاز، شتاب گیری آنچنان که از موتور 102 اسب بخاری انتظار می رود، نخواهد بود.در واقع می توان با کمی اغراق گفت که گیربکس در لحظه آغاز حرکت بیش از 3 ثانیه تاخیر دارد و در این 3 ثانیه که گویی 10 ثانیه طول می کشد، باید منتظر سرعت گرفتن خودرو باشید.به هرحال شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت حتی بر اساس رقم های رسمی نیز در حدود 12 ثانیه (11.8 ثانیه) اعلام شده و با توجه به شرایط بنزین و ارتفاع قابل توجه تهران از سطح دریا، ثبت زمانی بهتر از 14 ثانیه با گرانتا بعید به نظر می رسید.فرمان هیدرولیک عملکرد نرم و دقیقی دارد و می تواند رضایت راننده را تامین کند، ترمزها نیز با توانایی ها پیشرانه متناسب هستند و علیرغم کاسه ای بودن ترمز چرخ ها عقب، عملکرد کم عیب و نقصی از خود به نمایش می گذارند.فنربندی ، یکی دیگر از بخش هاییست که چندان با L90 تفاوت ندارد، اما با وجود رینگ های 15 اینچی (مدل اسپرت) می توان آن را اندکی نرم تر از L90 توصیف کرد.

2013-02-04_11.09.40_lada-granta-sport-7_653

جدل مشخصات فنی لادا گرانتا

شرایط بازار

در مجموع باید گرانتا را رقیب مستقیم L90 اتوماتیک دانست که با پرداخت رقمی در حدود 46 میلیون تومان قابل خرید است.این در حالیست که گرانتا نزدیک به 68 میلیون تومان قیمت می خورد و باید دید که آیا اختلاف قیمت 22 میلیون تومانی این دو خودرو برای دوستداران لادا توجیح پذیر است؟ چرا که عملا ، طراحی ظاهری، مهمترین برگ برنده گرانتا نسبت به L90 باشد و از سوی دیگر با پرداخت 68 میلیون تومان،انتخاب خودروهایی نظیر جیلی EC7 یا مگان 1600 اتوماتیک نیز امکان پذیر خواهد بود.خودروهایی که از نظر طراحی ظاهری،کیفیت داخلی، ایمنی و ابعاد بدنه نسبت به گرانتا برتری دارند.

 منبع : مجله تخت گاز

lada_granta_sport_side


4 دیدگاه

  1. سارا | اسفند 16, 1397 | لینک نظر

    شما لیاقتتون همون پراید 58 میلیونیه
    این ماشینا در حد شما نیست

  2. زانیار | آبان 27, 1396 | لینک نظر

    این ماشین 383,900 روبل معادل 19,100,000 تومان و مدل لیفت‌بک از 404,200 روبل معادل 20,100,000 که در ایران با گمرک شده 68میلیون تومان. تقریبا همون 5هزار دلار میشه که قبلا دلار هزار تومان بود 5میلیون تومان خودمون میشد حالا فکرشو بکن اون موقع اگه گمرک وجود نداشت میتونستیم این ماشینو با پنج میلیون تومان خرید!!!5میلیون پول یه یخچالم نمیشه!! اگر غلط املایی داشتم ببخشید متوجه نشدم

  3. مصطفی | دی 9, 1392 | لینک نظر

    واقعا شرکت وارد کننده چی با خودش فکر کرده ؟  ال نود رنگ شده اورده 68 میلیون !!!

     

    • در پاسخ به: مصطفی

      اکبر66 | مهر 14, 1395 | لینک نظر

      کی این لگن میخره ….مناسب اب هوای سرد روسیه . گرمای 45درجه تهران درتابستان ….