پیگیری حقوقی زیان پژو برای ایران

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲

پیگیری حقوقی زیان پژو برای ایران

رئیس کمیسیون صنایع مجلس از پیگیری حقوقی قرارداد پژو با ایران و عدم پای‌بندی پژو به این قرارداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه افتتاح خط تولید سه محصول جدید ایران‌خودرو دیزل در پاسخ به سوال خبرنگار فارس اظهار داشت: موضوع عدم پای‌بندی شرکت پژو به قراردادش در تولید خودرو در ایران از نظر حقوقی توسط وزارت صنعت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که هیچ کشوری به راحتی بازار صادراتی خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه قرارداد تولید خودرو بین شرکت پژو و ایران 10 سال پیش منعقد شده است افزود: این قرارداد به امضای روسای جمهور ایران و فرانسه رسیده که هنوز مدت 10 ساله آن به اتمام نرسیده و عدم پای‌بندی پژو در حال پیگیری است.

رحمانی تصریح کرد: ما مخالف سود بردن شرکت‌های خارجی از تولید در ایران نیستیم، ولی منافع خودمان را باید بیشتر در نظر بگیریم و طوری نباشد که فقط طرف خارجی سود ببرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در حال جمع‌بندی است و به زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: موضوع قرارداد با شرکت‌های خارجی از جمله پژو نیز در تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی مطرح و در حال پیگیری است، رئیس کمیسیون صنایع همچنین با ابراز نگرانی از سیاست دولت در جهت کنترل تورم گفت: امیدواریم سیاست‌های انقباضی در حوزه تولید بیشتر نشود و با مشکل کمبود نقدینگی دوباره روبه‌رو نشویم.


بدون دیدگاه