مدیرعامل ایران خودرو : شریک فقط پژو یا رنو نیست

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲

مدیرعامل ایران خودرو : شریک فقط پژو یا رنو نیست

مهندس هاشم یکه زارع ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که برخی برخوردها با صنعت خودرو براساس واقعیت های موجود نیست، در نظر گرفتن منافع ملی را به ویژه در شرایط کنونی ضروری دانست و افزود: متاسفانه در سال های اخیر، سایه سیاسی بر حوزه خودروسازی حاکم شده است که ان شاء اله در دولت جدید این سایه برداشته خواهد شد.

مدیرعامل  گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با اشاره به چالش های موجود در صنعت خودرو اظهار کرد: امیدوار هستیم با رویکرد منطقی پیش گرفته شده از سوی دولت تدبیر و امید، تحریم های بین المللی که حدود ۳۰درصد از مسائل و مشکلات صنعت خودرو را باعث شده اند، به زودی رفع شوند، اما علاوه بر آن باید برای تحریم های داخلی نیز چاره ای اندیشید.

یکه زارع ادامه داد: هزینه های مالی خودروسازان به بیش از ۳۰درصد رسیده که عددی فراتر از تصور است و اگر این روند ادامه داشته باشد، صنایع به ویژه صنایع تاثیرگذار و در عین حال تاثیرپذیر، با مشکلات بسیاری حادی روبرو خواهند شد.

 وی در پایان با بیان این که شرط ما برای همکاری با هر شرکت خارجی «تولید و دست یابی به دانش فنی» است نه مونتاژ کاری، اظهار کرد: نگاه ما به همکاری با شرکای خارجی تغییر نکرده و تنها اتفاقی که افتاده این است که ما به شرکای جدید هم فکر می کنیم، چرا که شریک، فقط پژو یا رنو نیست.


بدون دیدگاه