جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده با وام 35 تا 160 میلیونی آغاز می شود

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲

جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده با وام 35 تا 160 میلیونی آغاز می شود

محمد حیدری ˈافزود: در مرحله اول ،ثبت نام با محصولات ارس خودرو دیزل آغاز و با تکمیل فرآیند اداری و تکمیل قرارداد با بانک صادرات نیز طرح جایگزینی ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون در قرارداد های منعقد شده با خودروسازان داخلی هیچ گونه مشکلی ایجاد نشده و کندی روند نوسازی ناوگان خودروهای سنگین نیز تنها به دلیل افزایش قیمت خودرو بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه میزان وام در نظر گرفته شده برای خودروهای سنگین بین 35 تا 160 میلیون تومان است، ادامه داد: بر اساس توافق های صورت گرفته، پس از مراجعه به نمایندگی خودروساز مورد نظر ، عقد قرارداد و واریز مبلغ پیش پرداخت توسط متقاضی، قیمت خودروی درخواستی تا سه ماه افزایش نخواهد یافت و متقاضی سه ماه فرصت دارد که نسبت به تکمیل پرونده اعتباری و اسقاط خودرو اقدام کند که این امر با توجه به مدت زمان تعیین شده از سوی خودروسازان به ضرر مالکان نخواهد بود .

وی با اشاره به یکی از دلایل رکود نوسازی ناوگان سنگین ، اضافه کرد: متاسفانه افزایش اجباری قیمت خودرو در سال گذشته منجر به رکود نوسازی ناوگان شد چرا که عملا نوسازی خودرو برای مالک صرفه اقتصادی نداشته و تلاش ستاد بر این بوده که با افزایش ارزش گواهی اسقاط و افزایش سقف تسهیلات این روند را احیا کند و اکنون تا حدودی موضوع رفع و جای نگرانی نیست.

حیدری اظهار امیدواری کرد ، تمامی دستگاهها در اجرای این طرح ، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را یاری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نوسازی ناوگان یک فعالیت تیمی و گروهی است و همکاری سایر سازمان ها و ارگان ها را می طلبد.


بدون دیدگاه