خودروسازان ژاپني توليد خود را افزايش مي دهند

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲

خودروسازان ژاپني توليد خود را افزايش مي دهند

در حالی که تحلیلگران از افزایش روزافزون تقاضا برای خرید خودرو در ژاپن خبر می دهند خودروسازان ژاپنی در نظر دارند تولید خود را در اولین ماه های سال ۲۰۱۴ میلادی افزایش دهند.

به نقل از رویترز از توکیو، روزنامه اقتصادی نیکی چاپ ژاپن گزارش ممتاز به نقل از داد با توجه به این که قرار است از ماه آوریل مالیات بر ارزش افزوده در ژاپن افزایش یابد پیش بینی می شود  تقاضا برای خرید خودرو در این کشور در ماه های اول سال جدید میلادی به طرز  قابل توجهی افزایش یابد.

مالیات بر ارزش افزوده در ژاپن قرار است با هدف کمک به دولت برای رویارویی با افزایش هزینه های بهداشت و درمان از پنج درصد به هشت درصد افزایش یابد. این افزایش مالیات، مصرف کنندگان ژاپنی را ترغیب کرده است پیش از عملی شدن این مسئله، به خرید ملک، خودرو و سایر دارایی ها یا اقلام لوکس روی آورند.

به نوشته روزنامه نیکی، شرکت خودروسازی تویوتا موتور در سه ماه اول سال ۲۰۱۴ میلادی تولید خود را در کارخانه های خود در خاک ژاپن ده درصد نسبت به ماه دسامبر امسال افزایش خواهد داد.

این روزنامه اقتصادی تاکید کرد تویوتا به نهادهای زیر مجموعه خود اطلاع داده است تولید روزانه اش از ماه ژانویه تا مارس ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۴ هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

به نوشته روزنامه نیکی، شرکت تویوتا تولید روزانه خود را برای ماه دسامیر ۱۲۵۰۰ دستگاه پیش بینی کرده بود.

روزنامه نیکی افزود شرکت های میتسوبیشی موتورز و سوزوکی موتور نیز قرار است میزان تولید خود را در ماه ژانویه افزایش بدهند تا بتوانند تقاضای مردم را برای خودروهای جدید خود برآورده کنند.


بدون دیدگاه