اخباراخبار داخلی

عرضه بنزین آزاد ۱۱۰۰ تومانی در سال آینده قوت گرفت

تبصره هدفمندی یارانه‌ها توسط محمد باقر نوبخت  عصر چهارشنبه دوم دی ماه به کمیسیون تلفیق ارائه شد.
دولت در این لایحه قیمت حامل‌های انرژی را تعیین نکرده است اما نمایندگان مجلس از جمله جعفر قادری می‌گویند درآمدهای مندرج در این لایحه از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی مستلزم افزایش 70 تا 80 درصدی بهای این حامل‌ها است


بر این اساس اگر این افزایش قیمت به میزان مساوی در همه حامل‌های انرژی اعمال شود، قیمت بنزین آزاد نزدیک به 1100 تومان در هر لیتر و قیمت بنزین سهمیه‌بندی نزدیک به 700 تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش  یک منبع آگاه در هفته گذشته به فارس گفت: برای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.
این منبع آگاه ادامه داد: از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.
در عین حال  مجتبی شفیعی  رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت نیز از سه سناریوی ستاد سوخت به منظور اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داده و گفته بود: سناریوی اول بدون تغییر قیمت و تنها تغییر در سهمیه بندی و سناریوی دوم همراه با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به 1100 تومان و سناریوی سوم قیمت بنزین آزاد 1800 تومان بوده است.
به گزارش فارس ، بر این اساس به نظر می رسد گزینه عرضه بنزین آزاد 1100 تومانی و بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی در سال آینده محتمل‌ترین گزینه در میان سناریوهای مختلف در این زمینه باشد.

2 دیدگاه

  1. تورم دوبرابر میشه بازم. دست رو بنزین گذاشتن مه از طلا و دلارم مهلک تره. بریم هرچی دوست داریم بخریم. سال دیگه تاکسیم نمیشه سوار شد. بهتره شبا تو محل کارمون و در دانشگاهمون چادر بزنیم

  2. آخه تعادلی هم بین قیمت ماشین با بنزین نیست 

    حداقل قیمت ماشین رو ارزون کنن بعد بنزین رو افزایش بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا