اخباراخبار داخلی

تصادف مرگبار2 دستگاه 206 و پرايد در برزگراه حكيم با 4 كشته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات پرتاب دو دستگاه پژو ۲۰۶ در بزرگراه حکیم را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: حوالی ساعت ۲۳:۱۰ شامگاه پنجشنبه یک دستگاه پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ با پنج سرنشین جوان که اکثرا بین ۲۶-۲۰ ساله بودند، در مسیر شرق به غرب حکیم در حال حرکت بود که از رمپ ورودی شیخ فضل الله یک دستگاه پژو ۲۰۶ قرمز رنگ نیز در پشت سر آنها در لاین سرعت قرار گرفت.

 

328116_171

 

وی افزود: پژو ۲۰۶ قرمز رنگ پس از پل یادگار امام با دادن چراغ‌های مکرر، خواستار کنار رفتن خودروی ۲۰۶ خاکستری رنگ می‌شود که متقابلا نیز خودروی خاکستری رنگ اجازه عبور را نمی‌دهد، اما کمی جلوتر پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ در حالی که قصد می‌کند به خودروی پشت سری خود راه دهد، به سمت راست متمایل می‌شود که ناگهان مشاهده می‌کند یک دستگاه سمند این مسیر را پر کرده و بلافاصله به سر جای خود برمی‌گردد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: پس از بازگشت خودروی ۲۰۶ خاکستری رنگ به لاین سرعت، خودروی پژو ۲۰۶ قرمز رنگ به دلیل سرعت بالا، به سمت چپ پژو خاکستری رنگ می‌زند که در پی این حادثه، هر دو خودرو از زمین بلند شده و پس از برخورد از کناره خودروها با گاردریل‌های وسط اتوبان و خواباندن آنها، در لاین غرب به شرق اتوبان حکیم قرار می‌گیرند و با ۶ دستگاه خودرو لاین مقابل برخورد می‌کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاردریل‌های رفوژ میانی بزرگراه از مقاومت پایانی برخوردار بوده و جلوی ورود این خودروها را به لاین مقابل نگرفتند، افزود: متاسفانه در این حادثه دو سرنشین پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ و راننده پژو ۲۰۶ قرمز رنگ در محل کشته و راننده خانم یک دستگاه پراید که در لاین مخالف به این خودروها برخورد کرده بود پس از انتقال به بیمارستان، کشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دست راننده پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ در این حادثه قطع شد، افزود: متاسفانه در این تصادف ۸ نفر مجروح می‌شوند که یکی از آنها در بیمارستان کشته می‌شود و حال سایر مجروحان به جز یک نفر دیگر مساعد گزارش شده است.

 

 

328117_119

 

 

328119_979

 

328118_116

 

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد هر دو خودروی پژو ۲۰۶ به صورت برابر در این حادثه مقصر بودند، افزود: خودروی پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ بنابر اظهارات شاهدان قبل از تونل رسالت در مسیر شرق به غرب حکیم حرکات مخاطره‌آمیز و لایی‌کشی‌های مکرر داشته و به صورت مداوم به خودروهایی که در لاین سرعت پشت سرش بودند، راه نمی‌داده است. از سوی دیگر راننده خودروی پژو ۲۰۶ قرمز رنگ نیز که قصد داشته از کوی نصر تا مرزداران آمده و یکی از اقوام خود را برای یک مهمانی ببرد نیز عجله و شتاب بیش از اندازه داشته است.

رحیمی علت اصلی این حادثه را اجازه ندادن خودروی پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ به پژو ۲۰۶ قرمز رنگ برای عبور از مسیر و حرکات مارپیچ و شتاب و عجله خودروی پژو ۲۰۶ قرمز رنگ عنوان کرد و گفت: در عین حال علت فنی این حادثه بی‌مبالاتی از جانب راننده پژو ۲۰۶ قرمز رنگ به علت حرکت با سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ورود به مسیر غیرمجاز مخالف و بی‌مبالاتی از جانب راننده پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ به دلیل حرکت با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی و ورود به مسیر مخالف غیرمجاز بوده است.

 

 

328120_503

 

وی به سوابق این رانندگان اشاره کرد و گفت: استعلام سوابق خودرویی این دو راننده نشان می‌دهد خودروی پژو ۲۰۶ قرمز رنگ دارای تخلفات مکرر و بدهی جریمه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان بدهی جریمه رانندگی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از عدم استاندارد بودن گاردریل میانی بزرگراه حکیم در مقطع رخداد تصادف، گفت: با توجه به اینکه این خودروها به صورت مورب به گاردریل برخورد کردند، قاعدتا باید گاردریل به صورت ارتجاعی آنها را به مسیر اصلی بازمی‌گرداند این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاده و حتی پایه‌های گاردریل نیز بر روی زمین خوابیده است. از سوی دیگر در مقطع رخداد تصادف، فاصله بین گاردریل‌ها به دلیل تنگی معبر، بسیار کم بوده است.

رحیمی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده از صحنه تصادف نشان می‌دهد متاسفانه هیچ یک از دو راننده پژو ۲۰۶ قرمز رنگ و خاکستری رنگ آثار عکس‌العملی و انعکاسی در جهت پیشگیری از حادثه مانند خط ترمز نداشته‌اند که همین امر نشان از بی‌مبالاتی آنهاست.

وی به تصادفات شبانه در پایتخت و ساعات آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشترین حوادث وخیم رانندگی در پایتخت در ساعات شبانه در دو پیک، یکی از ساعت ۲۲:۳۰ تا یک بامداد که اکثرا قربانیان آنها جوان‌ها هستند و دیگری از ساعت چهار تا شش بامداد که اکثرا افراد شب‌کار و خسته‌اند، رخ می‌دهد.

1 دیدگاه

  1. این آدمارو باید اعدام کنن نه اون کسیکه به خاطر بد بختیش 2 هزار پول میدزده( 2 هزار نه 300000000000)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا