تست تصادف ولوو XC60 یکى از ایمن ترین شاسی بلندهای جهان

XC60 های مدل ۲۰۱۵٫۵ (مدل‌هایی که پس از ژوئن ۲۰۱۴ ساخته شده‌اند) صاحب سیستم‌های تلماتیک ارتقا یافته ولوو، یعنی On Call و Sensus Connect شده‌اند و در همین حال، برخی تغییرات در تجهیزات استاندارد و آپشن‌های آنها صورت گرفته است. در واقع، XC60 برای این مدل، یک بازنگری متعادل پیدا کرده که شامل ارتقای طراحی ظاهری آن نیز می‌شود.

ولوو XC60 T6 تست‌شده با قیمت اولیه ۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار، دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک بوده و با مجموعه‌ای از پکیج‌های آپشن همراه بوده است. از جمله این آپشن‌ها، پکیج پلاتینیوم به ارزش ۴۴۰۰ دلار است که در آن مواردی مانند درب عقب اتوماتیک، چراغ‌های جلوی زنون با تمیزکننده، استارت بدون کلید، دوربین نمای عقب، آینه‌های جمع‌شونده خودکار، کنترل الکترونیکی جمع‌شدن تکیه‌گاه‌های سر در عقب، سیستم صوتی پرمیوم هارمون کاردون و طراحی ویژه روشنایی در داخل کابین به خودرو اضافه می‌شوند.

همچنین XC60 تست‌شده به همراه پکیج «کلایمت» و صندلی‌های «چایلد بوستر» به ارزش ۱۵۵۰ دلار بوده که در آن تجهیزاتی ماند گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن شیشه پنجره جلو، شستشو دهنده‌ها و غربیلک فرمان به چشم می‌خورند. صندلی‌های اسپرت (۵۰۰ دلار)، سیستم مونیتورینگ نقطه کور (۹۰۰ دلار)، رنگ‌آمیزی متالیک (۵۵۰ دلار) و چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی تیتانیا (۱۰۰۰ دلار) از دیگر تجهیزات مورد استفاده در خودروی تست می‌باشند. مجموع هزینه تمام‌شده خودروی تست‌شده همراه با هزینه تحویل، به ۵۲۲۲۵ دلار رسیده است.

جمع‌شدن پشتی و تکیه‌گاه سر صندلی‌های عقب، بسیار راحت است و سطح کاملاً صافی را ایجاد می‌کند. این صندلی‌های همچنین می‌توانند به صورت ۴۰/۲۰/۴۰ جمع شده و امکان حمل وسایل با طول بیشتر را فراهم کنند. همچنین صندلی مسافر جلو نیز می‌تواند به طرف جلو جمع شده و فضای بیشتری را برای حمل ابزارهای بلندتر و عریض‌تر ایجاد کند.

دینامیک رانندگی در XC60 T6 حالتی اسپرتی دارد و هندلینگ فوق‌العاده در خیابان‌های شهر و جاده‌ها نشان می‌دهد. در هنگام تست، این خودرو به جاده‌های کوهستانی برده شده و فشار زیادی در پیچ‌وخم‌های سخت این جاده‌ها به آن آمده است. با این حال، این شاسی‌بلند متوسط در تمام اوقات واکنش خوبی از خود نشان داده و موتور ۳۰۰ اسب‌بخار و ۳ لیتری توربو، همیشه برای حرکت با اعتماد به نفس و قدرت بیشتر آماده است. سواری XC60 در بزرگراه راحت است و عملکرد سیستم ترمز نیز در هنگام انجام ترمزهای ناگهانی بسیار مناسب است. گیربکس گیرترونیک با آرامش خاصی قدرت را انتقال می‌دهد. در همین حال، پدل‌شیفترها همیشه برای مانورهای رانندگی در دسترس قرار خواهند داشت.

5 دیدگاه

  1. یه چینی دیگه که معلوم نیست کجا تستش کردن الان اکثر برندها چینی شدند مثل پژو و هیوندای و کیا و تویوتا و مزدا و رنو و ام جی و فورد همشون تو چین تولید می شند با کارگرهای بی دقت و بزن بورویی چینی یادش بخیر یه زمانی هر شرکتی فقط تو خاک خودش و با دست کارگر و مهندس خودش خودرو می ساخت الان اگر ماشین می خرین امار برگه ترخیص گمرک در بیارین که مبادا تولید چین و هند و ترکیه و پاکستان باشه که کلاتون پس معرکه است

    1. تولید در شرکت های چند ملیتی چیز جدیدی نیست. سالها است که کارتل ها و تراست های مختلف در سطح دنیا فعالیت می کنند. تقسیم کار بین المللی سبب ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها شده و نکته ای منفی نیست. ما در کودکی اسباب بازیهای چینی ارزان قیمت بسیاری خریدیم که زود خراب شدن و همین باعث شد فکر کنیم چینی الزاما یعنی بی کیفیت. اما راستش اینه که توان اقتصادی ما بسیار پایین تر از سطح کشورهای توسعه یافته است لذا ما پول کمتری می پردازیم و کالاهای ارزان تر و بی کیفت تر چین را می خریم و ور اروپا و آمریکای شمالی مردم پول بیشتری می پردازن و از اجناس با کیفیت تر چین بهره می برند.
      برخلاف توهم ذهنی برخی با بدگویی کردن از چینی ها نه می توانیم به آنها ضربه بزنیم و نه جلوی پیشرفتشان را می گیریم.
      ای کاش کمی هم پیشرفت کردن رو از چین یاد می گرفتیم

  2. اقا از ما گفتن بود نگید نگفتی این ستاره های چینی هم دوزار ارزش نداره همش با پول و رشوه به دست اومده ماشین فقط دهه 90 میلادی لنسر یا دوو ریسر یا سیویک یا پژو 2000 ماه ماه ادم عشق میکنه فقط نگاه کنه به مونتاژ ولی الان همه برندها شدن چینی و دیگه فایده ای نداره یه دوتا ماشین از امریکا اومد که اونم جلوشو گرفتن این تازگی ها شنیدم سهام بنز امارات خریده سهام رنو هم قطر داره می خره و چینی ها هم که دارند مثل زالو صنعت خودرو سازی جهان نابود می کنند اگر خودروی اصل همون کشور می خواین برین تو دهه 90 میلادی الان همه خودروها تو خاک چین و ترکیه و پاکستان و امریکای جنوبی و یا اروپای شرقی فلاکت زده بدبخت گشنه تولید میشه پولتونو بریزید تو جوب اب ببره ولی پول به این خودرو های بی هویت ندید مگر اینکه مطمین شدید که تو خود همون کشور مادر تولید شده یه رنو 5 فرانسوی اسپرت یا یدونه پراید کره ای به همه این خودروهای جدید کره ای و فرانسوی که تو چین تولید شدند میارزه هنوزم اگر یه دستی به سر گوشش بکشش برات می تازونه با خودتون رو راست باشید هیچ کدومتون برند اصل سوار نیستید اینقدر کره ای و فرانسوی و ژاپنی نکنید همتون ماشین زیر پاتون یا تو ایران تولید شده یا چین یا ترکیه یا پاکستان یا اروپای شرقی فلاکت زده و امریکای جنوبی گشنه هیچ کدومتون ماشین اصل سوار نیستید پس این همه جنگ دعوا سر چیه سر این لگن هایی که سوارین اگه پول دارین یه برند اصل بخرید نداریدم دعوا نکنید همتون مرجوعی سوارید اصلا به من چه من فقط داشتم یه نگاهی به کامنتا می نداختم نوکر همتونم هستم ولی پول علف خرس نیست نکنید این کارا رو حیف به خدا

    1. بگذریم از حرف های سطحی و بدون بی منطق و احساسی که بیان کرده اید. نگرانی شما بی مورد است. اولا هر خودرویی که در سایت بررسی سد در بازار وجود نداره که مردم بخرن. ثانیا قیمت این به اصطلاح خودروی بی کیفیت! البته از دید شما، ارزان نیست که بیشتر مردم بتونن بخرن. قیمت پایه بیش از 42 هزار دلار. الان یه خودرویی که نصف این قیمت داره تو کشور ما بالای صد در میاد. حالا ما کدومون پولمون میرسه بخریم؟ حالا امر و زید بیاد نقد کنید نامرغوبه،یه بار مصرفه بی هویته و از این توهمات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا