خط تولید آلفارومئو استلویو 2018

سایر

آلفارومئو جزئیات رسمی مربوط به بهای استلویو 2018 را اعلام کرد. این خودرو از اواخر تابستان سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.
مدل پایه که با همان نام استلویو شناخته می‌شود بهای آغازین 41995 دلار داشته و از تجهیزات و ویژگی‌های استاندارد آن می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی بای زنون، چراغ‌های عقب LED و درب پشتی برقی اشاره کرد.
دیگر تجهیزات استاندارد این مدل عبارت‌اند از ورود بدون کلید، غربیلک فرمان D شکل با دکمه استارت یکپارچه، استارت ریموتی، پوشش چرم، دوربین پشتی با حسگرهای پارک و…
با سفارش پکیچ اسپورت می‌توان شاهد اضافه شدن رینگ‌های 19 اینچی، کالیپرهای ترمز رنگی، سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت، جزئیات آلومینیومی، ریل‌های سقف مشکی، غربیلک فرمان اسپورت با شیفترهای آلومینیومی، پدال‌های اسپورت و… اشاره کرد. این پکیج بهای 1800 دلاری داشته و سیستم‌های ارتباطی اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌صورت استاندارد در آن دیده می‌شوند.
اما افرادی که خواهان نسخه‌ی مجهزتر شاسی‌بلند آلفارومئو هستند می‌توانند مدل استلویو Ti (Turismo Internazionale) را انتخاب کنند که بهای آن از 44990 دلار آغاز می‌شود.
این نسخه به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 19 اینچی، حسگرهای پارک جلو، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8.8 اینچی، جزئیات چوبی کابین، صندلی‌ها و غربیلک فرمان گرم شونده و… عرضه می‌شود. در این مدل دو پکیج سفارشی Ti اسپورت و Ti لوسو با بهای 2500 دلار در دسترس هستند.
پکیج Ti اسپورت باعث اضافه شدن رینگ‌های 20 اینچی، سیستم تعلیق اسپورت تر، غربیلک فرمان اسپورت با پدال شیفترهای آلومینیومی، صندلی‌های چرمی برقی با تنظیم در 12 جهت، پدال‌های آلومینیومی و کالیپرهای ترمز رنگی به خودرو می‌شوند.
پکیج Ti لوسو نیز شامل رینگ‌های 19 اینچی، صندلی‌های جلوی برقی با تنظیم در 12 جهت، صندلی‌های چرم لوکس پینو فیوره، داشبورد چرمی با دوخت‌های ظریف، تریم چوبی خاکستری تیره و… می‌باشد.
از جمله تجهیزات ایمنی آلفارومئو استلویو می‌توان به ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج خودرو از خط و پایش نقاط کور اشاره کرد.

تمامی نسخه‌های خاص بازار آمریکا به جز مدل کوادروفولیو از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو با قدرت 280 اسب بخار و گشتاور 415 نیوتون متر استفاده می‌کنند. این پیشرانه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.4 ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 232 کیلومتر در ساعت اعلام شده و تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند.
اما آخرین عضو این خانواده که اواخر سال به بازار خواهد آمد مدل استلویو کوادروفولیو است که از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی مدل جیولیا QV استفاده کرده و خروجی 505 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری دارد. جزئیات و قیمت این نسخه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.