«رولزرویس سوپرلوکس» اشرف پهلوی در کاخ سعدآباد تهران

خودرویی که فقط یک بار و برای یک اشرف زاده ایرانی ساخته شد.

اتومبیل رولز رویس فانتوم متعلق به اشرف پهلوی برای نخستین بار در موزه اتومبیل های سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نمایش درآمد.
رولز رویس فانتوم اشرف پهلوی در سال ۱۹۶۵ بصورت کاملا سفارشی برای استفاده شخصی وی ساخته شده و جزو شاخص ترین تولیدات شرکت رولز رویس است.

نمایش بخش های داخلی و همچنین موتور اتومبیل مذکور، روشن نمودن و استارت خودرو و نمایش همه ادوات و تجهیزات آن از برنامه های این موزه بود.

3 دیدگاه

  1. در بهترین حالت عامدانه اطلاعات دوپهلو داده‌اید که موجب سوءتفاهم برای کسانی که از تولید رولزرویس بی‌اطلاعند میشود. این خودرو به هیچ وجه خودروی یگانه‌ای نیست بلکه برعکس مدل فانتوم یکی از پرتعدادترین مدلهای ساخت رولز رویس است که تا همین امروز بیش از ۲۴۰۰۰ دستگاه از آنن ساخته شده است. از جهت خاص بودن، خصوصیت رولزرویس اینست که هرکدام از خودروهای ساخت آن کارخانه به دلیل لیست بسیار بلندبالایی که از سفارشات مورد نظر مشتری از انتخاب رنگ آن در بیش از ۱۰۰۰ انتخاب و روکشهای چوبی داشبورد با انواع چوبهایی که انتخاب میکنیند و حتی طرحهای اختصاصی روکشهای چوبی که میتوانند انتخابی باشند تا روکش چرمی در انواع طرحها و رنگها تا سقف الماس‌کاری شده تا نمای آسمان شب را تداعی کند و یخچال شامپاین با لیوانهای کریستال باکارا سفارش مشتری و به علت اینکه این خودرو هیچوقت از مالکیت خریدار خارج نمیشود، نام خریدار هم میتواند سفارشی و در هر جایی که مشتری تعیین کند نگارش شود! این دلایل باعث میشود که تک‌تک خودروهای این کارخانه خاص مشتری باشد و نمونه دیگری از آن هیچگاه ساخته نشود مگر با سفارش کاملا مشابه بعدی توسط هر مشتری دیگر!
    لطفا دیگر این مباحث تکنیکال را آلوده سیاست نکنید و به صرف اینکه این خودرو توسط یکی از اعضای خانواده پهلوی هریداری شده، با اینگونه کارهای ناشایست رسانه‌ای موجب ایجاد اطلاعات غلط در ذهن خوانندگانتان نشوید. مطمئن باشید چنانچه مردم متوجه کارهای عامدانه شما شوند، حتما از مراجعه مجدد به شما خودداری میکنند

  2. سلام ، متاسفانه یه جا گوینده نام مالک رو فرح پهلوی عنوان کرد که با اطلاعات قبلی تناقض داشت . لطفا اصلاح کنید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا