فرارى جی تی بی ۴۸۸ اسب با اصالت ایتالیایى

طراحی فراری ۴۸۸GTB، نمونه‌ای پیشرفته از مدیریت جریان هواست. توربوهای دوقلو قدرتی به میزان ۶۶۱ اسب‌بخار را از موتور ۳/۹ لیتری V-8 این خودرو بیرون می‌کشند و این در حالی است که ۴۸۸GTB نسبت به ۴۵۸ نیروی دراگ یا مقاومت رد برابر جریان هوا را به میزان ۵۰ درصد کاهش و نیروی داون‌فورس یا چسبندگی به زمین را نیز ۵۰ درصد افزایش داده است.

مطابق گفته‌های فراری، این مدل جدید موتور وسط به روش‌های زیر، جریان هوا را به خدمت می‌گیرد:

دو دریچه هوا بر روی گلگیرهای عقب، جریان هوا بالای بدنه را به سمت موتور هدایت می‌کنند. قسمتی از جریان هوا که به دریچه منتهی به موتور فرو نمی‌رود، از یک خروجی در نزدیکی چراغ‌های عقب خارج می‌شود تا به این وسیله جریان هوای برگشتی را تغذیه کرده و از اثر نیروی دراگ بکاهد. این در حالی است که جریان «رو به پایین» به دو خنک‌کننده داخلی وارد می‌شود.

تعداد ۶ باله منحنی کوچک در زیر بدنه که در نزدیکی تایرهای جلو قرار گرفته‌اند‌، به‌عنوان تولیدکننده جریان گردابه‌ای عمل می‌کنند و نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهند.

قرار گرفتن لوله‌های اگزوز در ارتفاع بالاتر، امکان استفاده از یک دیفیوزر عریض را همراه با ۶ باله منحنی برای توزیع جریان هوا فراهم کرده است. سه بال مفصلی که در بین بال‌ها قرار گرفته‌اند، در سرعت‌های بالا به صورت اتوماتیک به اندازه ۱۷ درجه پایین می‌آیند تا نیروی داون‌فورس ناشی از دیفیوزر را کم کرده و در نتیجه از نیروی‌های دراگ و بالا برنده در این حالت بکاهند. مطابق گفته فراری، نیروی رو به پایین تولید شده در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۸۸GTB حدود ۳۱۷ کیلوگرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا