اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرکلاسیک

آئودی کارمان اسو دی (1973)

این کوپه که بر اساس آئودی 80 آن زمان ساخته شده بود، هرگز وارد تولید نشد، اما به منبع الهام تبدیل شد

به گزارش دنده 6 – در سال 1973، ایتال دیزاین، با همکاری شرکت کارمان و آئودی، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در Asso di Picche (به آلمانی: Ace of Spades)، یک کانسپت بسیار زاویه دار که توسط خود جورجتو جوجارو طراحی شده بود، حجاب را بالا برد.

این یک مطالعه برای یک کوپه اسپرت است که بر اساس شاسی و مکانیک اولین آئودی 80، با ارجاعات سبک به کانسپت های قبلی آلفارومئو کایمانو و مازراتی بومرنگ از همان دفتر طراحی ایتالیایی است.

هدف؟ آوردن یک خودروی نمادین به تولید، که هرگز اتفاق نیفتاد و تنها به عنوان یک مفهوم الهام بخش محصولات بعدی باقی ماند. بیایید ببینیم او چه شکلی است.

Asso di Picche که توسط Giorgetto Giugiaro و Italdesign طراحی شد، اولین مدل از سه کانسپت طراحی شده توسط شرکت ایتالیایی و Karmann برای سه خودروساز مختلف بود.

این مدل، همانطور که انتظار می رفت، بر اساس آئودی 80 ذکر شده ساخته شده است، یعنی با موتور طولی و دیفرانسیل جلو – با محور جلوی مک فرسون و یک محور سفت و سخت در محور عقب – اما با سه خط جعبه که در عقب کوتاه و در جلو بلند شده بود: راه حلی که ظاهری بسیار باریک به آن می بخشید، نمونه ای از کوپه های آن زمان.

همانطور که برای آئودی معمول است، تصمیم طراحی برای چراغ های جلو دوتایی گرد گرفته شد که با چراغ های عقب مستطیلی قرمز افقی ترکیب شده بودند. یک ورودی هوای ویژه روی کاپوت جلو نباید از دست داده شود، که تضمین می کند موتور تا حد امکان هوای تازه را می مکد و در نتیجه کارایی عملیاتی را به حداکثر می رساند.

چیزی که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 1973 برجسته شد، فضای داخلی آن بود که شامل خطوط کلی نوآورانه با کنسول مرکزی استوانه‌ای افقی با نمایشگرهای دیجیتال و روکش چرمی بود که تا جیب‌های کناری نیز کشیده می‌شد.

علیرغم موفقیت محتاطانه در ارائه، آئودی پس از چند ماه تصمیم گرفت که پروژه توسعه Asso di Picche را کنار بگذارد و سرمایه‌گذاری‌های خود را روی خودروهایی سرمایه‌گذاری کند که سود بیشتر و فروش بالاتری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال آئودی 100 C2. با این حال، وام‌گیری‌های خاصی هنوز در آئودی کواترو از سال 1980 دیده می‌شود.

علاوه بر این، مدیریت گروه فولکس واگن می دانست که هم فولکس واگن سیروکو و هم پورشه 924 بعدی به خوبی پیشرفته بودند. ماشین اسپرت دیگه؟ در ابتدا هیچ شانسی وجود نداشت، به خصوص که در آن زمان وضعیت مالی شرکت دقیقاً عالی نبود.

Italdesign و Giugiaro طرح Asso di Picche را در کشو نگه داشتند. عناصر این مورد همچنان مورد استفاده قرار گرفتند، به عنوان مثال در هیوندای پونی کوپه مفهومی از سال 1974، اولین VW Scirocco از همان سال یا لوتوس اسپریت از سال 1976.

در اکتبر 2023، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این نمونه اولیه خاص، ایتال دیزاین یک مفهوم دیجیتال و الکتریکی جدید با اشکال کمی مدرن‌تر اما با پیروی از پروژه اصلی به نام Asso di Picche In Movimento ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا