اخبار داخلی

آیا کاور بدنه را می‌توان بدون آسیب به رنگ خودرو جدا کرد؟

این روزها استفاده از کاور مات و براق بدنه خودرو طرفداران زیادی دارد اما شاید برخی افراد به دنبال جدا کردن آن باشند. سؤال این است که آیا این کاورها می‌توانند بدون آسیب دیدن رنگ بدنه جدا شوند؟

به گزارش دنده 6 – کاورهای وینیل بدنه راهی نسبتاً ارزان‌قیمت برای تغییر رنگ بدنه در مقایسه با رنگ‌آمیزی کامل آن هستند و در کشور آمریکا قیمت کاور باکیفیت از حدود ۲ هزار دلار شروع می‌شود. این رقم در مقایسه با رنگ‌آمیزی کامل بدنه که چیزی بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار هزینه دارد کاملاً ارزان‌تر خواهد بود. جدای از هزینه، کاور بدنه خودرو در صورت مراقبت درست می‌تواند طول عمر بیشتری داشته باشد و همچنین نصب آن نیز راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد. شاید جذاب‌ترین نکته درباره این کاورها به امکان جدا کردن آن‌ها در هر زمانی مربوط شود. اگر مالک خودرو از کاور فعلی خسته شده و به دنبال کاوری با رنگ دیگر باشد می‌تواند آن را تعویض کند اما تعویض رنگ خودرو به این راحتی نیست.

اگر تصمیم گرفته‌اید کاور بدنه خودرو را جدا کنید نگران نباشید. پوشش‌های وینیل بدنه را می‌توان بدون آسیب دیدن رنگ زیرین آن جدا کرد اما این کار به مهارت و دانش نیاز دارد. اکثر برندهای محبوب تولید کننده کاورهای موردبحث حین تولید محصولات خود فرایند جدا کردنشان را نیز در نظر گرفته‌اند. کاورهای باکیفیت از چسب برای نصب روی بدنه استفاده نمی‌کنند بلکه بجای آن روی خواص خود وینیل برای چسبیدن به رنگ خودرو تکیه کرده‌اند. این موضوع در اکثر موارد به معنی جدا کردن کاور از رنگ بدون آسیب دیدن آن خواهد بود.

البته درصورتی‌که شرایط محیطی مناسب نبوده و یا رنگ بدنه قدیمی باشد احتمال سخت‌تر شدن جدا کردن کاور بدنه وجود خواهد داشت. با اینکه جدا کردن کاور از چنین خودروهایی زمان‌بر است اما همچنان می‌توان با ابزار مناسب و صرف وقت لازم این کار را انجام داد. پیش از شروع کار باید چندین نکته را مدنظر قرار دارد. به خاطر اینکه گرما باعث نرم‌تر شدن وینیل شده و دمای پایین کار را سخت‌تر می‌کند بنابراین بهتر است در هوا یا محیط گرم کاور بدنه را جدا کنید. ابزاری که استفاده می‌کنید هم می‌تواند این فرایند را راحت‌تر یا سخت‌تر کند زیرا ابزارهای فلزی و تیز می‌توانند به رنگ بدنه آسیب بزنند. بجای این وسایل از تیغه‌های پلاستیکی استفاده کنید تا خراشی روی رنگ ایجاد نشود.

پس از جدا کردن گوشه کاور نوبت به گرما می‌رسد. بهتر است با ابزاری همچون سشوار داغ لبه کاور را بالا آورده و این فرایند را با زاویه ۴۵ درجه ادامه دهید تا مطمئن شوید وینیل گرم شده و می‌توان آن را جدا کرد. همچنین باید گرم کردن کاور بدنه را به‌صورت متحرک ادامه دهید و به مدت زیاد تنها در یک نقطه متمرکز نشوید زیرا این کار می‌تواند به رنگ خودرو آسیب بزند. البته نیازی نیست این کار را سریع انجام دهید زیرا امکان آسیب دیدن کاور هم وجود دارد. اگر آثاری از وینیل روی بدنه باقی مانده اندکی ماده جدا کننده چسب را می‌توان روی پارچه ریخت و با آن مواد یاد شده را پاک کرد. همچنین بهتر است پس از جدا کردن کاور بدنه خودرو را با آب و مواد پاک‌کننده مناسب بشویید تا همه مواد و چسب باقی مانده از بدنه جدا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا