اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

ادای احترام به فرانک استلا که یکی از زیباترین خودروهای هنری BMW را طراحی کرد

جاده شب. او دومین خودروی هنری BMW را یک سال پس از کالدر امضا کرد. فرانک استلا در اوایل ماه می درگذشت.

به گزارش دنده 6 – در حالی که ما به تازگی بیستمین خودروی هنری BMW را کشف کرده ایم، نویسنده دومین ساخته این سری چند هفته قبل ناپدید شد. فرانک استلا در چهارم می در نیویورک درگذشت. فرانک استلا که در سال 1936 در مالدن، ماساچوست متولد شد، در آکادمی فیلیپس نقاشی خواند. او خیلی زود که جذب اکسپرسیونیسم انتزاعی شده بود، به سبک جاسپر جانز نیز علاقه داشت. فرانک استلا در سال 1959 به نیویورک نقل مکان کرد و در نمایشگاه “شانزده آمریکایی” در موزه هنر مدرن (MoMA) شرکت کرد تا “نقاشی سیاه” خود را ارائه دهد. فرانک استلا، بیست و سه ساله، جوانترین هنرمندی بود که به رویداد MoMA دعوت شده بود.

پس از آن، فرانک استلا “بوم های شکل” را اختراع کرد که خطوط آن با محدودیت بیرونی تصویر مطابقت دارد. در طول سال‌های بعد، آثار او رشد کردند و راه‌های جدیدی را برای رنگ‌ها کشف کردند. آنها بسیار بزرگتر شدند و سبک او ژست تر.

فرانک استلا علاقه واقعی به اتومبیل نشان داد، که در مورد همه نقاشان Art Cars صدق نمی کند.برای 24 ساعت لمانز 1976، مبنای تفکر او دقیقاً همان چیزی بود که سال قبل برای کالدر در دسترس بود، یعنی یک BMW 3.0 CSL کوپه مجهز به تمام زائده های آیرودینامیکی که می توان تصور کرد: بال چرخ ها، اسپویلر عقب , اسپویلر , خروجی , دفلکتور , تیغه…

رویکرد فرانک استلا برعکس رویکرد کالدر بود. استلا به غزلیات غول پیکر تورن، به سخاوت ژست او، به خودانگیختگی او، با مفهومی سرد، با رویکردی روشنفکرانه و متفکرانه پاسخ داد.برای Bmw، هنرمند با یک شبح باریک، گرافیک‌هایی را تصور می‌کرد که به محتوای بسیار تکنولوژیکی یک ماشین مسابقه اشاره می‌کردند: نمودارهایی با خطوط باطنی روی پس‌زمینه کاغذ گراف، همه سیاه و سفید.

در مسابقات 24 ساعته لمانز، BMW شماره 41 توسط برایان ردمن و پیتر گرگ هدایت می شد. در ساعت چهارم مسابقه، BMW مجبور به بازنشستگی شد.چند سال بعد، فرانک استلا یک M1 Procar Berlinetta را برای دوستش خلبان پیتر گرگ تزئین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا