اخبار خارجیاسلایدر

جدیدترین نسخه وانت بزرگ دوج رم HD مدل 2025 منتشر شد

نسخه‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ رم HD امسال با موتور دیزلی بهبودیافته و جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار رونمایی خواهند شد.

به گزارش دنده 6 – آزمایش‌های نسل تازه وانت سطح‌بالا و سنگین رم هِوی‌دیوتی (HD) به فاز نهایی خود رسیده است؛ در همین راستا برند دوج تصمیم گرفته تا از تصاویر رسمی آن بدون پوشش جاسوسی رونمایی کند و به خریداران آینده خود، محصول تازه‌اش را نشان دهد. از آنجا که درهرصورت یک نسخه از این خودرو را برای تست و آزمایش‌های میدانی نهایی به خیابان‌ها فرستاده و شکار دوربین عکاسان می‌شد، دوج ترجیح داد که خودش تصاویری مرتب و درجه یک از این خودرو را منتشر کند.

همان‌گونه که از  تصاویر هویدا و مشخص است، رم‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ جدید به جلوپنجره‌ای تازه مزین می‌شوند که چراغ‌های هر طرف را از حالت تکی به دوگانه تبدیل می‌کند. هواکش بزرگ رم هم در این نسل تغییر کرده است که در کنار آینه‌بغل‌ها و چراغ‌ها به‌روزشده عقب، چهره‌ای متمایز به این خودرو می‌بخشد. به‌صورت نمی‌توان این دگرگونی‌های تازه را انقلابی تصور کرد اما طراحان رم موفق شده‌اند از المان‌های گذشته به‌خوبی استفاده کنند و محصولی زیبا را بسازند که با القا همان احساس آشنا، برای سال جدید آماده شده است.شرکت دوج هنوز اطلاعات زیادی را درباره وانت سنگین‌وزن و رده بالای خود منتشر نکرده است اما مدیرعامل آن، «کریس فوئل»، پیشتر اعلام کرده بود که وانت‌ها رم از آخرین فناوری‌های به‌کاررفته در رم رم ۱۵۰۰ جدید بهره‌مند خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که رم‌ ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هم به نمایشگر ۱۴.۵ اینچی مرکزی و نمایشگر ۱۲ اینچی روبه‌روی راننده تازه مجهز شوند.

گمانه‌زنی بر آن است که رم سنگین‌وزن جدید از شارژر دوگانه و بی‌سیم تلفن‌همراه نیز بهره‌مند شود که با نمایشگر جدید ۱۰.۲۵ اینچی روبه‌روی سرنشین جلو، پکیج اطلاعات-سرگرمی آن را کامل می‌کند. برند رم مانند سایر برندهای مطرح بازار آمریکا در زمینه تولید وانت به‌دنبال جذب مشتریان بیشتر است پس تعجب نمی‌کنیم اگر رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هم به سیستم‌هایی کمک‌راننده برای رانندگی بدون دخالت دست مجهز شود.

مدل کنونی رم از یک موتور ۶.۷ لیتری توربودیزل ۶ سیلندر کامینز سود می‌برد که توان تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۱,۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه دیگر همین موتور که پرچمدار موتورهای رم کنونی به شمار می‌رود هم ۴۲۶ اسب بخار قدرت و ۱,۴۵۶ نیوتن متر گشتاور دارد. مشخصا این ارقام برای یک وانت مدرن هم کافی به نظر می‌رسند اما فوئل در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که پیشرانه نسل جدید رم HD با تکیه‌بر فناوری شرکت همکار و تولیدکننده موتورهای درون‌سوز، «کامینز»، بهبود پیدا خواهد کرد.

شایعات مبنی‌بر آن هستند که امکان حذف موتور دوم وجود دارد و رم تنها با یک گزینه موتور و یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به دست مشتریان خواهد رسید؛ هر چند این خبر هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده و احتمالا در زمان معرفی نهایی محصول مشخص خواهد شد. خروجی و نسخه موتور جدید رم هر چه باشد مرکز توجه سازنده قرار خواهد گرفت و احتمالا با تکیه‌بر کیفیت بالاتر و بهبودهای فنی قول‌داده شده توسط دوج پرده‌برداری خواهد شد. نظر شما درباره نسل تازه رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ چیست؟ آیا این مدل آمادگی رویایی با فورد سری F سوپردیوتی را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا