اخبار خارجیاسلایدر

درگ بین بی ام و M2، مرسدس CLA45 و پورشه کیمن GT4

سه خودروی اسپرت جمع‌وجور آلمانی علاوه بر مسابقات درگ، در چالش اسلالوم و آزمایش ترمز هم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش دنده 6 – سه خودرویی که در اینجا می‌بینید از جهات مختلفی باهم تفاوت دارند اما هر سهٔ آن‌ها به دنبال ارائهٔ رانندگی جذاب و لذت‌بخش در پکیجی جمع‌وجور هستند. مرسدس CLA45 S AMG کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است. CLA همچنین تنها خودروی این رقابت محسوب می‌شود که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است درحالی‌که از لحاظ وزن بین دو رقیب خود قرار می‌گیرد.

خودروی بعدی ب‌ام‌و M2 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. M2 قوی‌ترین خودروی گروه است اما از سوی دیگر، بیشترین وزن را هم دارد. در آخر نیز به هیجان‌انگیزترین و البته گران‌ترین خودروی جمع یعنی پورشه کیمن GT4 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی می‌رسیم. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

بین این خودروها سه مسابقهٔ درگ برگزار می‌شود که در اولی و سومی مرسدس به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک پیروز می‌شود و برد درگ دوم هم به ب‌ام‌و می‌رسد درحالی‌که کیمن در هر سه مسابقه جایگاهی بهتر از آخر کسب نمی‌کند. بااین‌حال، CLA45 در چالش اسلالوم قافیه به رقبا باخت و با زمان یک دقیقه و ۱۸ ثانیه آخر شد درحالی‌که کیمن با زمان ۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و M2 که فقط یک ثانیه از پورشه سریع‌تر بود پیروز شد. در آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم ب‌ام‌و سوم، پورشه دوم و مرسدس اول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا