اخبار خارجیاسلایدر

درگ سریعترین خودرو دنیا

XM محصول چندان موفقی برای ب‌ام‌و نبود اما آیا این خودرو در پرفورمنس نسبت به رقبا برتری خواهد داشت تا بتواند وجههٔ خود را بهبود بخشد؟

به گزارش دنده 6 – XM به‌عنوان پرچم‌دار ب‌ام‌و، صرفاً به‌صورت هیبریدی تولید می‌شود. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو با نام لیبل رد، ۷۴۸ اسب بخار قدرت دارد اما نمونهٔ حاضر در این درگ از نسخهٔ معمولی است که ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تولید می‌شود. XM با وزن عجیب ۲۷۸۵ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین رقبای شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و، لامبورگینی اوروس است که با نسخهٔ پرفورمانته در اینجا حضور دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اوروس با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم، در کنار XM شبیه کاترهام ۷ خواهد بود! لامبورگینی به‌تازگی نسخهٔ هیبریدی اوروس را هم معرفی کرده است که با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، رقیب XM لیبل رد محسوب می‌شود.هرچند آئودی RS Q8 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت رقیب بسیار بهتر و نزدیک‌تری برای XM است اما در این رقابت نسخهٔ ضعیف‌تر SQ8 حضور دارد. هرچند این خودرو هم مثل لامبورگینی زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو دارد اما این موتور تنها ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا آئودی ضعیف‌ترین عضو گروه لقب گیرد. بااین‌حال، SQ8 با وزن ۲۲۴۰ از اوروس سنگین‌تر است.

در آخر هم به مرسدس G63 می‌رسیم یعنی شاسی‌بلندی که بیشتر از شتاب و مسابقهٔ درگ، روی آفرود تمرکز دارد ولی بااین‌وجود، با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود، هرگز خودروی کندی نیست و با وجود وزن ۲۵۵۰ کیلوگرمی، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در اولین مسابقهٔ درگ بین این چهار شاسی‌بلند، اوروس پیروز شد و آئودی در جایگاه دوم قرار گرفت درحالی‌که XM و G63 به ترتیب سوم و چهارم شدند. در مسابقهٔ دوم، اوروس علیرغم لانچ نامناسب، بازهم پیروز شد اما حالا رتبهٔ آئودی و ب‌ام‌و جابجا شد درحالی‌که G کلاس همچنان آخر ماند. ازآنجایی‌که عملکرد SQ8 و XM بسیار به هم نزدیک بود و در دو مسابقهٔ درگ نتایج متفاوتی رقم خورد، برای تعیین برندهٔ واقعی از بین این دو، درگ سوم برگزار شد و درنتیجه آئودی با قدرت و قیمت به‌مراتب کمتر، XM را تحقیر کرد.در این مسابقات، لامبورگینی با زمان ۱۱.۸ ثانیه با اختلاف برنده شد و آئودی با ۱۲.۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت درحالی‌که ۱۲.۵ ثانیه طول کشید تا ب‌ام‌و از خط پایان عبور کند. در آخر هم G63 پس از ۱۲.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد. پس‌ازاین، بین خودروها مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار شد که می‌توانید نتایج آن را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا