اخبار خارجی

رونمایی از نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT

نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT با 771 اسب بخار قدرت معرفی می‌شود

به گزارش دنده 6 – بنتلی با معرفی مدل سفارشی ادیشن ۸ که آخرین مدل ۸ سیلندر ناب کانتیننتال GT قدیمی محسوب می‌شود وداع باشکوهی با این خودرو داشته است. بریتانیایی‌ها اخیراً نیز پیش‌نمایشی از نسل جدید خودروی موردبحث داشته‌اند هرچند از نظر ظاهری می‌توانیم انتظار طراحی تکاملی را داشته باشیم و حتی شاید در نگاه اول برخی افراد آن را فیس لیفت مدل قبلی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد بدانند.

با این وجود بنتلی برخی تصاویر و جزئیات اولیه از نسل جدید کانتیننتال GT را منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، خودروی لوکس این شرکت از قوای محرکه اولترا پرفورمنس هیبرید سود خواهد برد. این مجموعه بر پایه یک پیشرانه درون‌سوز و موتور برقی شکل می‌گیرد و قدرت ترکیبی ۷۷۱ اسب بخار و گشتاور قابل‌توجه ۱۰۰۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. به این ترتیب کانتیننتال GT جدید قوی‌تر از بتور ۱۲ سیلندر خواهد بود، خودرویی که ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۹ نیوتون متر گشتاور دارد.با اینکه مشخصات باتری این خودرو مشخص نشده اما کانتیننتال GT جدید در حالت برقی شعاع حرکتی ۸۰ کیلومتری خواهد داشت. همچنین باید دانست قوی‌ترین خودروی تولیدی تاریخ بنتلی به سیستم چهار چرخ محرک با هدایت گشتاور و سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب مجهز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های محصول لوکس بنتلی می‌توان به دامپرهای دارای دو سوپاپ، دیفرانسیل لغزش محدود و تکنولوژی آنتی رول برقی ۴۸ ولتی اشاره کرد. بنتلی می‌گوید این تغییرات سبب شده کانتیننتال GT جدید به دینامیک‌ترین محصول جاده‌ای در تاریخ ۱۰۵ ساله‌اش بدل گردد. مشخصات عملکردی خودرو نیز اعلام نشده اما با این تفاسیر کانتیننتال GT می‌تواند سریع‌تر از مدل اسپید قبلی باشد. کوپه ۱۲ سیلندر یاد شده در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید و سقف سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعتی داشت. صحبت از پیشرانه ۱۲ سیلندر مدل اسپید شد و باید گفت این نیروگاه ۶ لیتری توئین توربو با تولید نسخه‌های پایانی بتور راهی موزه می‌شود. شاید در آینده نسل جدید کانتیننتال GT اسپید تولید شود اما این خودرو فاقد پیشرانه ۱۲ سیلندر خواهد بود.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید
اگرچه بنتلی اشاره‌ای به وزن محصول جدید خود نداشته اما حدس می‌زنیم این خودرو سنگین‌تر از مدل ۸ سیلندر قبلی باشد چراکه از قطعات اضافی سیستم هیبریدی استفاده می‌کند. وزن مدل قبلی به حدود ۲۱۷۷ کیلوگرم می‌رسید و بنابراین اگر وزن کانتیننتال GT جدید از ۲۲۵۰ کیلوگرم عبور کند تعجب نخواهیم کرد. البته چنین وضعیتی جای نگرانی ندارد زیرا خودروی موردبحث یک سوپر اسپرت چابک برای پیست و رکورد نیست بلکه یک کشتی لوکس زمینی محسوب می‌شود. در نهایت باید گفت بنتلی کانتیننتال GT کوپه جدید در چند روز آینده معرفی خواهد شد و احتمالاً اندکی بعد نیز مدل کانورتیبل پدیدار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا