اخبار داخلی

رونمایی از هاوال H6 جدید در نمایشگاه خودروی شیراز

بهمن موتور با هاوال H6 جدید می‌خواهد معادلات بازار کراس‌اوورهای کشور را بهم بریزد.

به گزارش دنده 6 – کشور ما چند سالی میزبان خودروهای چینی متنوع است؛ محصولاتی که به دلایل گوناگون با استقبال مناسب خریداران ایرانی مواجه شدند. با این وجود برخی از آن‌ها هم به اندازه بقیه خوش‌اقبال نبودند؛ هاوال یکی از این برندها به شمار می‌رفت که با شاسی‌بلند هاوال H6 وارد بازار ایران شد. سازنده این خودرو با گذر زمان دست از تلاش نکشید و امسال بار دیگر آن را به‌روزرسانی کرد. نسخه ۲۰۲۴ این شاسی‌بلند سایز متوسط که به‌تازگی در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳ نیز شرکت کرده است به طراحی جدید و امکانات تازه‌ای مجهز شده است.

طراحی هاوال H6 جدید
سازنده چینی این خودرو در نسل تازه به زبان طراحی به‌روزشده‌ای روی آورده است که همچنان ادامه‌دهنده راه نسل سوم این خودرو به شمار می‌رود. طراحان هاوال با تکیه‌بر ایجاد خشونت بیشتر و استفاده از فرمی جبعه‌ای‌تر در طراحی این محصول، تلاش کرده‌اند تا ظاهری گیراتر و جذاب‌تر را برایش ایجاد کنند. جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر از قبل شده است. چراغ‌های LED کناری سپر بلند این خودرو به‌همراه چراغ‌های اصلی افقی بالا آن مجموعه چهره H6 را کامل می‌کنند.

نمای جانبی، یک شاسی‌بلند متداول را به تصویر می‌کشد. عقب نسل قبل هاوال H6، با استفاده از فرم چراغ عقب، فرورفتگی صندوق و سپر و زیرسپر عقب مشابه شاسی‌بلند پرفروش تویوتا راو۴، ترکیبی مناسب و همه‌پسند را ارائه می‌کرد. نسل تازه این خودرو همان زبان طراحی پیشین را با چاشنی هاوال به‎‌روزرسانی کرده است تا با چهره‌ای دلپسند و یکدست‌تر روبه‌رو شویم.

کابین و تجهیزات هاوال H6 2024

در طراحی فضای داخلی این خودروی چینی هم سعی شده تا استقلال هاوال بیش‌ازپیش به چشم بخورد. بهره‌وری شاسی‌بلند H6 از غربیلک بزرگ فرمان و طراحی تازه و نوآورانه بخش مرکزی آن تضمین‌کننده آن است که راننده می‌تواند نمایشگر روبه‌روی خود را به‌خوبی ببیند. گریت‌وال، تولیدکننده این خودرو و مالک برند هاوال، کابین شاسی‌بلند تازه‌اش را به یک نمایشگر مرکزی هم مجهز کرده و تقریبا تمام دکمه‌های فیزیکی کابین مرکزی را از میان برداشته است. ازجمله امکانات H6 هم می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، گرمکن و تهویه صندلی‌ها و نمایشگر شیشه راننده موسوم‌به HUD اشاره کرد.

طراحی دو رنگ کابین با متریال بسیار با کیفیت و توجه به جزئیات همراه است و بسیار دلباز و دلنشین و راحت به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی هاوال H6 جدید ۲۰۲۴

سازنده اعلام کرده که نسل تازه H6 مانند نسخه قبلی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر سود می‌برد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت موتور GW4B15L از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعتی دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. خریداران می‌توانند درصورت علاقه نسخه ۲ لیتری این پیشرانه با کد GW4N20 را تهیه کنند که ۲۳۱ اسب بخار قدرت دارد. جعبه‌دنده این مدل یک واحد ۹ سرعتی دو کلاچه خواهد بود که با تکیه بر سیستم چهارچرخ محرک، قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

قیمت هاوال H6

نسل تازه H6 با قیمتی حدود ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار رونمایی شد اما در کشور انتظار داریم با قیمتی نزدیک و حتی بیشتر تیگو ۷ و ۸ پرو عرضه شود. بهمن موتور قرار است این خودرو را حتی وارد خط تولید خود نماید و به این صورت شاهد حضور قوی‌تر آن در بازار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا