اخبار خارجیاسلایدر

ریویان پورشه مینی و رم

در جدیدترین مطالعهٔ جی‌دی پاور در مورد میزان رضایتمندی خریداران، ب‌ام‌و سری ۷ به‌عنوان رضایت‌بخش‌ترین خودروی بازار شناخته شده است.

به گزارش دنده 6 –  جی‌دی پاور نتایج جدیدترین مطالعهٔ خود در زمینهٔ رضایت‌بخش‌ترین برندهای خودرویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد رضایت مالکین از خودروهای نو پس از دو سال کاهش بی‌سابقه، بهبود پیدا کرده است. میانگین امتیاز رضایتمندی مالکین در مطالعهٔ امسال به ۸۴۷ رسیده که نسبت به سال قبل دو واحد افزایش پیدا کرده است. جالب اینکه میزان رضایت از خودروهای الکتریکی هم با میانگین امتیاز ۸۷۷ به بالاترین حد خود رسیده است. این در حالی است که تسلا به‌عنوان پرفروش‌ترین برند الکتریکی جهان، با امتیاز ۸۷۰ بسیار پایین‌تر از میانگین بوده است.

«فرانک هانلی» از جی‌دی پاور گفته است:خودروسازان سنتی به صدای خریداران گوش داده‌اند. آن‌ها در حال عرصهٔ خودروهای پیشرفته‌ای هستند که با ویژگی‌هایی مثل بهبود فضای داخلی، متریال باکیفیت‌تر و سهولت استفاده از تجهیزات، بیشتر با خواسته‌های خریداران مطابقت دارند
طبق مطالعهٔ جی‌دی پاور، مصرف‌کنندگان از سیستم‌های اطلاعاتی متنفر هستند زیرا این سیستم‌ها در بین دسته‌بندی‌های مختلف، یکی از پایین‌ترین امتیازات را کسب کرده‌اند. سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی با میانگین امتیاز ۸۰۵ بسیار پایین‌تر از اندروید اتو با ۸۳۲ و اپل کارپلی با ۸۴۰ امتیاز قرار گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که خریداران بیشتر به سیستم ساده‌ای که شبیه گوشی‌های هوشمند باشد علاقه دارند.

در بخش رضایتمندی از برندها نیز خریداران از خودروهای لوکس بسیار بیشتر از نمونه‌های غیرلوکس رضایت داشته‌اند. خودروسازان لوکس در این مطالعه میانگین امتیاز ۸۷۰ را کسب کرده‌اند که بسیار بالاتر از میانگین امتیاز ۸۳۸ برندهای غیرلوکس است. ریویان، پورشه و جگوار در صدر جدول رضایتمندی خودروسازان لوکس قرار گرفته‌اند درحالی‌که در قعر جدول نام پولستار و آئودی دیده می‌شود. در بخش برندهای غیرلوکس، مینی، رم و کیا بهترین عملکرد را داشته‌اند و از سمت دیگر، خریداران خودروهای جیپ، سوبارو و میتسوبیشی کمترین رضایت را داشته‌اند.

در بخش خودروها، ب‌ام‌و سری ۷ بیشترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروهای مطالعهٔ امسال داشته است. همچنین دیگر خودروهای ب‌ام‌و مثل سری ۲ و iX هم در سگمنت‌های خود بهترین بوده‌اند. بااین‌حال، بر این بخش کیا سلطه داشته است زیرا مدل‌های کارنیوال، فورته، EV6 و EV9 همگی از بهترین‌های سگمنت خود بوده‌اند. دیگر برندگان هم آلفارومئو جولیا، فورد سری F سوپر دیوتی، جنسیس GV60، هیوندای سانتافه، جیپ واگنییر، رنجروور، لکسوس LC و RX، مینی کانتریمن، نیسان تایتان، پورشه تایکان و تویوتا تاکوما بوده‌اند. این نتایج بر اساس نظرسنجی از نزدیک به ۱۰۰ هزار خریدار پس از ۹۰ روز مالکیت خودرو حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا