اخبار خارجیاسلایدشو

شباهت عجیب نسل جدید بی ام و سری 1 به کیا سید! 

با نگاهی دقیق‌تر به طراحی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱ می‌توانیم متوجه شباهت عجیب آن خصوصاً در طراحی جلوپنجره به کیا سید سال ۲۰۱۸ شویم.

به گزارش دنده 6 – طراحی‌های کنونی خودروسازان کره‌ای نشان از اعتمادبه‌نفسی دارد که بیانگر فهمیدن نیاز و خواست خریدار است. بااین‌حال، در زمانی نه‌چندان دور، بهترین کاری که برندی مثل کیا می‌توانست انجام دهد، کپی کردن از برندی بود که بیشتر از همه مورد تحسین قرار می‌گرفت و آن برند ب‌ام‌و بود. حال اما به نظر می‌رسد این ب‌ام‌و است که ایده‌ای ندارد و نیم‌نگاهی به طراحی خودروهای کره‌ای داشته است! در سمت چپ تصویر بالا، نسل جدید سری ۱ را می‌بینید که از برخی زوایا شباهت زیادی به کیا سید دارد یعنی خودرویی که اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شد و اکنون شش‌ساله است.

در سری ۱ جدید اگر لوگوی ب‌ام‌و را بپوشانیم، به‌سختی می‌توان فهمید که این محصولی از باواریا است. هرچند می‌توانید از جلوپنجره‌های بسیار بزرگی که ب‌ام‌و طی سال‌های اخیر در برخی محصولات خود استفاده کرده کاملاً متنفر باشید اما تنها کاری که این جلوپنجره‌های خیلی خوب انجام دادند این بود که به‌وضوح نشان می‌دادند با یک ب‌ام‌و طرف هستیم. البته ما از سنت‌گرایان افراطی نیستیم که معتقد باشیم تمام خودروهای ب‌ام‌و باید جلوپنجرهٔ کلیوی شکل کرومی کوچکی روی دماغهٔ خود داشته باشند و کاملاً نسخهٔ جدیدی از این جلوپنجره را که طراحان باواریا ارائه کنند می‌پذیریم همان‌طور که در طول تاریخ چند بار این کار را انجام داده‌اند.

Z1 دههٔ ۸۰، سری ۸ دههٔ ۹۰ و کانسپت ویژن نئو کلاس سال گذشته همگی طراحی جلوپنجرهٔ متفاوتی داشتند و ما همهٔ آن‌ها را دوست داشتیم. همچنین ما نوع متفاوتی از این جلوپنجره را در نسل کنونی سری ۵ دیده‌ایم که هنوز هم هویت مشخص یک ب‌ام‌و را نشان می‌دهد. بااین‌حال، جلوپنجرهٔ نسل جدید سری ۱ بسیار شبیه نسخهٔ قدیمی جلوپنجرهٔ پوزه ببری کیا یا جلوپنجره‌های چند سال پیش اشکودا است با این تفاوت که جلوپنجرهٔ ب‌ام‌و بسیار زشت‌تر است زیرا پانل سنسورها به شکل وحشتناکی در میانهٔ آن تعبیه شده است. همچنین در مدل ۱۲۰ M Sport نیز خطوط موربی در طرفین جلوپنجره کار شده که در ترکیب با خطوط عمدی نمای جالبی را ایجاد نکرده است.

لازم به ذکر است که این سری ۱ جدید صرفاً نسخه‌ای بشدت بروز شده از همان نسل قبلی سال ۲۰۱۹ است و هرچند ب‌ام‌و آن را نسل چهارم می‌داند اما اساساً نسل کاملاً جدید نیست؛ بنابراین، باید به کانسپت i Vision Circular امیدوار باشیم که به اتفاقات هیجان‌انگیزتر و خلاقانه‌تری برای آیندهٔ سری ۱ اشاره دارد. همچنین نسل بعدی خودروهای ب‌ام‌و که تحت عنوان نئو کلاس از سال آینده معرفی خواهند شد نیز ما را دوباره در مورد طراحی‌های این شرکت هیجان‌زده خواهند کرد اما این سری ۱ جدید هنوز برای چند سال باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا