اخبار خارجیاسلایدشو

فراخوان 102 هزار تویوتا تاندرا و لکسوس LX600

تویوتا برای ۱۰۲ هزار دستگاه خودروی مجهز به پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو فراخوان صادر کرده است. این فراخوان شامل تویوتا تاندرا و لکسوس LX600 می‌شود.

به گزارش دنده 6 – اسناد NHTSA نشان می‌دهد که تویوتا اولین گزارش از کار افتادن پیشرانهٔ V6 جدید خود در آمریکا را در اوایل مارس ۲۰۲۲ دریافت کرده است. تحقیقات نشان داد که این پیشرانه یاتاقان زده است. در جولای ۲۰۲۲ نیز گزارش دیگری به آسیب دیدن یاتاقان‌های این پیشرانه اشاره کرد. تا سپتامبر ۲۰۲۳ گزارشات خرابی این موتور به‌طور نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرد. تحقیقات تویوتا مشخص کرد که این مشکل به خاطر باقی ماندن براده‌های ناشی از ماشین‌کاری فرایند تولید در داخل موتور رخ داده است.

اگر این براده‌ها به یاتاقان‌های اصلی میل‌لنگ بچسبند، یاتاقان‌ها ممکن است از کار بیفتند که این می‌تواند منجر به ناک زدن، خشن کار کردن، استارت نخوردن یا از دست رفتن قدرت پیشرانه شود. از دست رفتن قدرت در سرعت‌های بالا نیز می‌تواند باعث تصادف شود. این موتور که V35A نام دارد، با قدرت‌های متفاوتی در تویوتا تاندرا و لکسوس LX600 ارائه می‌شود. هرچند نسخهٔ هیبریدی تاندرا هم از همین پیشرانهٔ V6 استفاده می‌کند اما این فراخوان فقط شامل نمونه‌های بنزینی می‌شود و نسخهٔ هیبریدی را شامل نخواهد بود. طبق اسناد NHTSA، از می ۲۰۲۴ تویوتا مجموعاً ۹۹۰ گزارش در مورد خرابی این پیشرانهٔ V6 فقط در ایالات‌متحده دریافت کرده است.

تویوتا هنوز حرفی در مورد راه‌حل تعمیر خودروهای مشکل‌دار نزده و هم‌اکنون در حال بررسی موضوع است اما احتمالاً باید پیشرانه تعویض شود. این شرکت تا اواخر جولای به مالکان اطلاع خواهد داد و خودروهای مشکل‌دار بدون هیچ هزینه‌ای تحت گارانتی تعمیر خواهند شد. تاندراهایی که بین ۲ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۱۳ فوریهٔ ۲۰۲۳ و لکسوس‌هایی که از ۳۰ جولای ۲۰۲۱ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ تولید شده‌اند با این مشکل مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا