اخبار خارجیاسلایدر

فرمول یک ایتالیا مونزا 2024

چارلز لکلرک راننده‌ی اصلی فراری توانست این تیم ایتالیایی را به پیروزی در خانه برساند. رانندگان مکلارن نیز عناوین دوم و سوم جایزه بزرگ مونزا را کسب کردند.

به گزارش دنده 6 – پیست مونزا در ایتالیا بیش از صد سال سابقه‌ی میزبانی فرمول یک دارد. این محل، اولین رقابت جایزه بزرگ خود را سال ۱۹۲۱ برگزار کرده و تا امروز ۹۳ مرتبه مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک داشته است. طول پیست مونزا ۵/۸ کیلومتر با ۶۳ دور، ۳۰۷ کیلومتر میسر رانندگی را تامین می‌کند. میشائیل شوماخر و لوئیز همیلتون با ۵ قهرمانی، رکورددار موفقیت در مونزا هستند.

ایتالیا امسال دو مرتبه میزبانی مسابقات فرمول یک را در اختیار دارد. اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ رقابت جایزه بزرگ در پیست ایمولا برگزار شد و رانندگان فراری را ناکام گذاشت. امروز اما در مسابقه‌ی حساس مونزا، لکلرک و ساینز توانستند با عناوین اول و چهارم، امتیازات مهم برای فراری کسب کنند و مورد تحسین هواداران پرشمار تیفوسی قرار گیرند.

در تعیین خط، لندو نوریس و اسکار پیاستری رانندگان مکلارن بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند. جورج راسل سوم شد و رانندگان فراری، خطوط چهار و پنج را کسب کردند. لویس همیلتون و چارلز لکلرک، پرافتخارترین رانندگان در مسابقات امسال، جایزه بزرگ مونزا ۲۰۲۴ را از جایگاه ششم و هفتم آغاز کردند.

مسابقه‌ی اصلی در مونزا شاهد رقابت نزدیک لکلرک و اسکار پیاستری بود. پس از ۵۳ دور، راننده‌ی مکلارن با ۲/۶۶۴ ثانیه اختلاف، دوم شد. مکس ورشتپن امید اولی قهرمانی در فصل جاری، ۳۷ ثانیه بعد از لکلرک از خط پایان گذشت و به مقام ششم رسید. لوئیس همیلتون هم با جایگاه پنجم مسابقه را تمام کرد. فرناندو آلونسو دیگر راننده‌ی مشهور حاضر در فرمول یک نیز، با مقام یازدهم مونزا ۲۰۲۴ را به پایان برد. همچنین کوین مگنوسن راننده هاس فراری به دلیل رانندگی خطرناک حین مسابقه، دوازدهمین پنالتی طی ۱۲ ماه اخیر را کسب کرد و از مسابقه بعد محروم شد.

هفته‌ی آینده، یکی از جذاب‌ترین مراحل فرمول یک سال برگزار خواهد شد. یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ باکو پایتخت آذربایجان میزبان جایزه بزرگ خواهد بود.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبه نام راننده ملیت تیم امتیاز
۱ مکس ورشتاپن هلند ردبول ریسینگ ۳۰۳
۲ لندو نوریس بریتانیا مکلارن-مرسدس ۲۴۱
۳ چارلز لکلرک موناکو فراری ۲۱۷
۴ اسکار پیاستری استرالیا مکلارن-مرسدس ۱۹۷
۵ کارلوس ساینز اسپانیا فراری ۱۸۴
۶ لوئیس همیلتون بریتانیا مرسدس ۱۶۴
۷ سرجیو پرز مکزیک ردبول ریسینگ ۱۴۳
۸ جورج راسل بریتانیا مرسدس ۱۲۸
۹ فرناندو آلونسو اسپانیا آستون مارتین-مرسدس ۵۰
۱۰ لنس استرول کانادا آستون مارتین-مرسدس ۲۴
۱۱ نیکو هالکنبرگ آلمان هاس-فراری ۲۲
۱۲ یوکی سونودا ژاپن RB هوندا ۲۲
۱۳ دنیل ریکاردو استرالیا RB هوندا ۱۲
۱۴ پیر گسلی فرانسه آلپاین-رنو ۸
۱۵ اولیور بیرمن بریتانیا فراری (راننده ذخیره) ۶
۱۶ کوین مگنوسن دانمارک هاس-فراری ۶
۱۷ الکساندر آلبون تایلند ویلیامز-مرسدس ۶
۱۸ استبان اکون فرانسه آلپاین-رنو ۵
۱۹ ژو گوانیو چین کیک سائوبر-فراری ۰
۲۰ لوگان سارجنت آمریکا ویلیامز-مرسدس ۰
۲۱ والتری بوتاس فنلاند کیک سائوبر-فراری ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا