اخبار خارجیاسلایدر

قدرتمندترین خودروهای مدرن آمریکایی کدام‌اند؟

خودروهای آمریکایی همیشه به‌عنوان محصولاتی قلدر شناخته می‌شدند؛ حال مسئولیت حفظ این شهرت در عصر مدرن بر گردن این خودروها قرار گرفته است.

هنسی ونوم F5

به گزارش دنده 6 – این ابرخودروی ۶.۶ لیتری V8 تویین توربو یک کوپه دو سرنشینه محسوب می‌شود که مانند ابرخودروی قبلی این مجموعه، ونوم GT، به دنبال کسب رکورد سریع‌ترین خودروی جهان است. سازنده این خودرو امید دارد با تکیه‌بر قدرت و گشتاور خروجی به‌ترتیب برابر ۱,۸۱۷ اسب بخار و ۱,۶۱۷ نیوتن متر بتواند رکورد سرعت ۴۹۷ کیلومتر بر ساعت را بشکند.

SSC تواترا

تورترا هم یکی دیگر از مدعیان سریع‌ترین خودرو زمین به شمار می‌رود که تکیه بسیاری بر طراحی آیرودینامیک و پیشرانه ۵.۹ لیتری تویین توربوی V8 خود کرده است. حداکثر قدرت خروجی این خودرو برابر ۲,۲۰۰ اسب بخار اعلام شده است. رکورد کنونی این ابرخودرو برابر ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت است.

زینگر ۲۱C

تنها ابرخودروی جهان که از قطعات گوناگون پرینت‌شده سه‌بعدی استفاده می‌کند، به یک پیشرانه ۲.۸۸ لیتری تویین توربو V8 مجهز شده است که درکنار سه موتور برقی به انجام‌وظیفه می‌پردازد و روی‌هم‌رفته ۱,۲۵۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راندنه قرار می‌دهد. ۲۱C هم‌اکنون سریع‌ترین خودروی تولیدانبوه در پیست فستیوال سرعت گودوود به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با خودروهای این فستیوال، مقاله «با سریع‌ترین خودروهای فستیوال سرعت گودوود آشنا شوید» را مطالعه کنید.

 لوسید ایر سفایر

سریع‌ترین سدان جهان یک خودروی برقی است که در درگ ۴۰۰ متر حتی ابرخودروهایی چون بوگاتی شیرون را هم شکست می‌دهد. این خودروی ۱,۲۳۴ اسب بخاری می‌تواند درعرض ۱.۸۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد اما حداکثر سرعت آن به ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تسلا مدل S پلِید

سوپرسدان تسلا که برقی‌شدن صنعت خودرو را آغاز کرد، با تکیه‌بر ۱,۰۲۰ اسب بخار قدرت می‌تواند در عرض ۱.۹۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. تسلا مدل S پلید هنوز هم هسته مرکزی محصولات این خودروساز آمریکایی به شمار می‌رود.

دوج چلنجر دیمون

خودروهای عضلانی به دود لاستیک و دریفت‌های سنگین شناخته می‌شود؛ این کوپه ۸۰۸ اسب بخاری هم از این قاعده مستثنا نیست. آنچه دیمون را از این ماجرا مستثنا می‌کند، ۱,۰۴۴ نیوتن متر گشتاور آن است که مستقیما به چرخ‌های عقب ارسال می‌‌شود و به دیمون اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.

جمس هامر EV

تنها محصول هامر در دهه دوم قرن ۲۱ میلادی، یک شاسی‌بلند ۱,۰۰۰ اسب بخاری ۵ تنی است که به برخلاف تصور، توان آفرود و مانورپذیری جاده‌ای هم دارد. سازنده امید دارد با معرفی دوباره هامر، این زیربرند را به‌شکلی لوکس‌تر به بازار عرضه کند.

ریویان R1T

نخستین محصول برند تازه‌وارد ریویان، R1T، به یکی از قدرتمندترین خودروهای بازار کشور آمریکا بدل شده است. این شاسی‌بلند پرآوازه با تکیه‌بر پیکربندی چهار موتوری خود ۱,۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱,۶۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر R1T در شرایط کنترل شده قرار بگیرد، می‌تواند درعرض ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

فورد F-150 رپتور R

سرسخت‌ترین نسخه محبوب‌ترین وانت آمریکای شمالی آنقدر قدرتمند طراحی شده است تا بتواند از پس هر مانعی بربیاید. این وانت آفرودر ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که حاصل تلاش‌های پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 آن محسوب می‌شود.

رم ۱۵۰۰TRX

رقیب اصلی F-150 رپتور از شرکت دوج برخلاف محصول فورد به یک پیشرانه همه‌فن حریف سوپرشارژ هِمی مجهز شده است که با تکیه‌بر ظرفیت ۶.۲ لیتری و ۸ سیلندر V شکل، توان تولید ۷۰۲ اسب بخار قدرت را دارد.

شلبی موستانگ GT500 KR

فورد موستانگ نام خود را با خودروی عضلانی مساوی کرده است. این کوپه اسپرت و پرفروش نسخه‌های متعددی دارد که شلبی GT500 KR را می‌توان قدرتمندترین آن‌ها قلمداد کرد. این مدل به‌خصوص از یک موتور ۵.۲ لیتری V8 و یک سوپرشارژر ۳.۸ لیتری سود می‌برد که توان تولید ۹۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ

سدان اسپرت و عضلانی برند کادیلاک به سختی در بازار پرتب‌وتاب خودروهای برقی و شاسی‌بلندها نفس می‌کشد اما این مسئله باعث ضعیف‌شدن آن نشده است. این خودرو خانوادگی به یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 مجهز شده است که ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را از طریق جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

فورد GT

نمی‌توان از خودروهای برتر آمریکایی صحبت کرد و حرفی از GT به میان نیاورد. این خودرو که جانشین آرام‌گرفته GT40، برنده لمان، محسوب می‌شود به یک موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست مجهز شده که با تکیه‌بر آرایش ۶ سیلندر Vَ شکل توان تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

دوج چارجر SRT هلکت ردآی

برادر چلنجر در زمینه ثبت رکورد شتاب‌گیری به آن نمی‌رسد اما همچنان ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد که به‌لطف پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 همی آن فراهم می‌شود. متاسفانه تولید هر دو مدل اسپرت دوج برای برقی‌سازی متوقف شد.

سالین S7

برند سالین در بازار جهانی شهرت بالایی ندارد اما با این وجود ابرخودرویی را در زمان خود تولید کرد که حال‌وهوای مک‌لارن F1 را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کرد. این خودروی کشیده ۷۵۰ اسب بخاری از یک پیشرانه تویین توربو V8 s سود می‌برد و می‌توانست درعرض ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

دوج وایپر

وایپر یکی از نمادهای خودروی اسپرت در ایالات‌متحده به شمار می‌رود که در دهه ۹۰ رونمایی شد و چند سال پیش از خط تولید بیرون رفت. آخرین نسخه این سوپراسپرت خوش‌صدا و خوش‌آتیه از یک موتور ۸.۴ لیتری V10 سود می‌برد که ۶۴۵ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های عقب آن قرار می‌دهد.

SCG 003S

اسکودریا کمرون گلیکنهاوس هم شهرت چندانی ندارد و بیشتر برای مدل‌های مسابقه‌ای مانند خودروی لمان شناخته می‌شود. با این وجود، خودروی توانمندی به نام ۰۰۳S دارد که از یک موتور ۴.۴ لیتری تویین توربوی بی‌ام‌و سود می‌برد و ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد. ۰۰۳S درعرض ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شورولت کوروت ZR1

آخرین نسخه ZR1 یک خودروی اسپرت است که با تکیه‌بر موتور بزرگ ۵.۵ لیتری V8 خود برابر ابرخودروهای برندهای رقیب قدرت دارد. این خودرو از ۱,۰۶۴ اسب بخار قدرت سود می‌برد و می‌تواند تا سرعت ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کند.

کادیلاک اسکالید

اسکالید که با مفاهیمی چون لوکس‌بودن، قدرت و مافیا هم‌معنی شده است به پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 خود تکیه می‌کند. ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور این موتور به بدنه سنگین‌وزن اسکالید این امکان را می‌دهد تا درعرض ۴.۴. ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از دید شما، کدام‌یک می‌تواند نمادی برای خودروهای آمریکایی باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا