اخباراخبار داخلی

قیمت بازار هونگچی H5 میلیاردی سقوط کرد

خریداران صبر کنند

به گزارش دنده 6 ، هونگچی H5 در اولین روزهای عرضه، قیمتش در بازار به ۹ میلیارد هم رسیده بود، اما هم اکنون میلیاردی سقوط کرده و به همین دلیل بهتر است خریداران منتظر افت های بیشتر باشند.هونگچی H5 جزو سدان های لوکس وارداتی محسوب می شود که بالاخره پس از مدت ها به خریدارانش تحویل شد و آن ها نیز بلافاصله این خودرو را با قیمت های نجومی آگهی کردند. با بررسی پلتفرم های فروش و استعلام از نمایشگاه های خودرو، مشخص شد که H5 در کمترین حالت حدود ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و در بیشترین حالت نیز حتی تا ۹ میلیارد هم قیمت گذاری شده بود. حال اما پس از گذشت از ۲ هفته، کمترین بهای اعلامی این سدان لوکس چینی حدود ۱.۵ میلیارد تومان افت کرده و به ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون رسیده.
البته توجه داشته باشید که چنین قیمتی هنوز هم غیرواقعی است چرا که با توجه به مشخصات فنی، امکانات، شرایط بازار ایران و قیمت جهانی، هونگچی H5 نهایتاً و در خوش بینانه ترین حالت ۴ میلیارد تومان ارزش دارد. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که بهای اعلامی این خودرو در روزهای آینده نیز سقوط خواهد کرد و با توجه به این موضوع بهتر است متقاضیان خرید اچ ۵ از بازار عجولانه تصمیم گیری نکنند و در بهترین زمان خرید خود را انجام دهند.

نام خودرو قیمت تمام شده کف قیمت بازار (۱۱ اردیبهشت) کف قیمت بازار (۲۴ اردیبهشت)
هونگچی H5 ۲,۷۶۲,۰۹۶,۰۰۰ ۶,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰

نمونه دیگری که در بین خودروهای وارداتی می توانیم به آن اشاره کنیم لاماری ایما هیبرید است که دو روز قبل (۲۲ اردیبهشت) پیش از این که توسط خریداران تحویل گرفته شود حدود ۳ میلیارد آگهی شد اما حالا (۲۴ اردیبهشت) فقط طی گذشت ۲ روز ۲۵۰ میلیون افت کرده و به ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون رسیده.

قیمت بازار لاماری هیبرید
نام خودرو قیمت تمام شده کف قیمت بازار (۲۲ اردیبهشت) کف قیمت بازار (۲۴ اردیبهشت)
لاماری ایما هیبرید ۱,۸۹۸,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به طور کلی به مشتریان محصولات وارداتی توصیه می شود تا در روزهای اول عرضه این دست خودروها به بازار، اقدام به خرید نکنند زیرا صد در صد متضرر خواهند شد و دلالان را خوشحال خواهند کرد.
برای سدان H5، گروه بهمن، بین دو نسخه ۱.۵ و ۲ لیتری، نسخه حجیم تر را برگزیده است. پیشرانه ۲ لیتری توبو این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نمونه ۲ لیتری، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

مشخصات فنی لاماری ایما HEV

لاماری ایما هیبرید دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر است که به کمک موتور برقی توان و گشتاور مورد نیاز برای حرکت خودرو را فراهم می کند. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی لاماری هیبرید ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز ۲۸۰ نیوتن متر است. از طرفی موتور الکتریکی نیز می تواند توان نامی ۱۳۰ کیلو وات (۱۷۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را به صورت آنی تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا