اخبار خارجیاختصاصی دنده 6

“مادر” کره ای مازراتی 3200 GT

متأسفانه، کانسپت طراحی شده توسط Giugiaro هرگز وارد تولید نشد، اما به عنوان الهام بخش بود

به گزارش دنده 6 – ارتباط بین ایتالیا و دوو به خوبی شناخته شده است. در دهه 1990، این برند کره ای طراحی برخی از مدل های خود را به شرکت ایتال دیزاین جورجتو جوجارو سپرد. او ماشین کوچک ماتیز را ساخت که دو نسل است در بازار وجود دارد.

یکی از ثمرات این همکاری Bucrane بود، یک مفهوم اسپرت که در سال 1995 ارائه شد و یک کوپه غیر متعارف را به نمایش گذاشت. اگرچه هیچ مدل تولیدی از این نمونه اولیه استخراج نشد، اما احتمالاً برخی از خطوط آن بر ایجاد مازراتی 3200 GT تأثیر گذاشته است.

بوکرین با طول 4.65 متر و ارتفاع 1.31 متر، مشخصات باریک و کم ارتفاعی دارد که بخش جلویی آن – که با کاپوت بلند و جلوپنجره دوبل رادیاتور مشخص می شود – یادآور خودروهای اسپورت دهه 1960 است. . جنبه دیگری که باعث می شود دوو (که بدنه آن از فیبر کربن و فولاد ساخته شده است) بلافاصله قابل تشخیص باشد، مکانیسم پیچیده باز کردن درب دو مرحله ای است.

پنجره ها به سمت بالا می روند در حالی که درها به روش سنتی باز می شوند تا یک کابین 2+2 نمایان شود. در میان چیزهای دیگر، پانل های سقف و پنجره ها را می توان حذف کرد و کوپه را به یک کانورتیبل واقعی تبدیل کرد.

زیر کاپوت دوو یک موتور 3.2 V6 با 240 اسب بخار قدرت و 309 نیوتن متر قرار دارد. یک ارزش قابل احترام برای مدلی از سازنده ای که هرگز اسپرت بودن را جزو نقاط قوت خود شمرده است. نیرو به تنهایی از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

با وجود شرایط خوب و استقبال مثبت مردم، Bucrane وارد ساخت سریال نشد. با این حال، به راحتی می توان شباهت هایی را بین این کانسپت و مازراتی 3200 GT بعدی که توسط Giugiaro نیز طراحی شده بود، مشاهده کرد که در آن اشکال چراغ های جلو، جلوپنجره و ستون عقب تکرار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا