اخبار خارجیاسلایدشو

ماکت مک لارن شاهکار جدید آمالگام

۳۰ عدد از این ماکت ۲۱ هزار دلاری تولید خواهد شد تا یاد و خاطره راننده فرمول، سنا، را گرامی بدارد.

به گزارش دنده 6 – هفته گذشته، شرکت مک‌لارن از نسخه ویژه سوپراسپرت سنا رونمایی کرد که برای گرامیداشت آیرتون سنا، راننده افسانه‌ای فرمول ۱، به طرح بدنه‌ای ویژه با تصویر صورت سنا برزیلی مزین شده بود. این خودرو که با نام «سنا سمپر لیوری» شناخته می‌شود برای فروش معرفی نشده است؛ به همین دلیل، امالگام بر آن شد تا با ساختن ماکت، دسترسی ثروتمندان علاقه‌مند به آن را ممکن کند.

این ماکت که در مقیاس ۱:۱۸ و در مرکز آمالگام در انگلستان ساخته شده است، جزئیات بسیار زیادی دارد که می‌تواند توجه هر بیننده و علاقه‌مندی را به خود جلب کند. نکته خاص این مدل ماکتی، توجه سازنده بریتانیایی آن به طرح بدنه و بازسازی جزئیات آن است.

تولید نسخه اصلی این خودرو برای تیم پروژه‌های ویژه مک‌لارن، MSO، کار دشواری بوده است چراکه باید چهره سنا را با نقاط و به‌صورت ماتریسی طراحی می‌کردند. هر چند آمالگام به فرایند تولید این طرح روی ماکت اشاره نکرده است اما اعلام کرده که تولید هر مدل ۱:۱۸ از این خودرو برابر ۳ هزار ساعت زمان می‌برد؛ سپس متخصصان ۳۰۰ ساعت دیگر را صرف مونتاژ قطعات تولیدشده می‌کنند. کار مجموعه یادشده در تولید ماکت سنا آنقدر دقیق بوده که با باز کردن بخش موتور یاد درهای اصلی می‌توان جزئیات کابین و پیشرانه هشت سیلندر V شکل مک‌لارن را مشاهده کرد.

مک‌لارن از سوپراسپرت سنا خاص خود در مسابقه گرندپری موناکو رونمایی کرد؛ مسابقه‌ای که به نفع لکرک، راننده فراری، تمام شد. هر چند مک‌لارن تنها یک دستگاه از این سنا ویژه را بر پایه یک دستگاه سنای عادی موجود در مجموعه «میراث» خود تولید کرده است اما آمالگام تولید این محصول ۲۱,۳۸۵ دلاری را به ۳۰ عدد رسانده است تا افراد بیشتری امکان خرید و تحسین زیبایی آن را داشته باشند. یعنی حدود ۱.۳۹ میلیارد تومان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا