اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی آئودی E-Tron GTبا قدرت بالا !

پس‌ازاینکه پورشه تایکان چند ماه پیش به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، حالا پسرعموی آن یعنی آئودی E-Tron GT هم برای مدل ۲۰۲۵ با قدرت، سرعت شارژ و برد بیشتر معرفی شده است.

به گزارش دنده 6 – کل خانوادهٔ E-Tron GT جدید به یک پکیج باطری بزرگ‌تر ۹۷ کیلووات ساعتی مجهز شده که ۹ کیلوگرم سبک‌تر از باطری ۸۴ کیلووات ساعتی قبلی است. سیستم احیای انرژی ترمزها نیز ارتقاء پیدا کرده و از ۲۹۰ کیلووات به ۴۰۰ کیلووات افزایش یافته است. به لطف این ویژگی‌ها، سدان الکتریکی آئودی می‌تواند در شرایط ایده‌آل تا ۶۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند. علاوه بر این، حداکثر سرعت شارژ نیز از ۲۷۰ به ۳۲۰ کیلووات افزایش پیدا کرده که یعنی حالا باطری‌ها ظرف تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و ۱۰ دقیقه شارژ ۲۸۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

قدرت موتورهای الکتریکی E-Tron GT نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. نسخهٔ پایه که حالا E-Tron GT S نام گرفته، از دو موتور با مجموع قدرت ۶۷۰ اسب بخار استفاده می‌کند که بیشتر از E-Tron GT RS قبلی است. در همین حال، قدرت E-Tron GT RS به ۸۴۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و آئودی یک پرچم‌دار جدید بنام E-Tron GT RS پرفورمنس را هم به این خانواده اضافه کرده که با ۹۱۲ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود.

به لطف این افزایش قدرت، E-Tron GT S ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ RS قبلی کندتر است. در همین حال، E-Tron GT RS این کار را در ۲.۸ ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که E-Tron GT RS پرفورمنس برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نسخهٔ پایه ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که دو نسخهٔ RS می‌توانند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بروند.

آئودی همچنین E-Tron GT مدل ۲۰۲۵ را به ترمزهای جدیدی هم مجهز کرده است. E-Tron GT S به‌صورت استاندارد با دیسک‌های فولادی عرضه می‌شود درحالی‌که مدل‌های RS از دیسک‌هایی با پوشش کاربید تنگستن بهره می‌برند. برای تمام نسخه‌ها دیسک‌های کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم قابل سفارش خواهد بود. در سیستم تعلیق خودرو نیز ارتقاء قابل‌توجهی صورت گرفته و حالا هنگام ترمز گیری، شتاب گیری و پیچیدن خودرو را کاملاً صاف نگه می‌دارد. برای این خودرو تعلیق فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش خواهد بود.

E-Tron GT برای مدل ۲۰۲۵ در داخل نیز چند تغییر جزئی را تجربه کرده است که شامل صندلی‌های جدید، غربیلک فرمان متفاوت، سقف شیشه‌ای پانوراما با قابلیت مات شدن، به‌روزرسانی صفحه آمپر دیجیتالی و ترکیب جدیدی از متریال مثل ‌تریم چوبی می‌شود. قیمت آئودی E-Tron GT S در اروپا از ۱۲۶ هزار یورو آغاز می‌شود که این رقم در E-Tron GT RS به ۱۴۷,۵۰۰ یورو و E-Tron GT RS پرفورمنس به ۱۶۰,۵۰۰ یورو می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا