اخبار خارجیاسلایدر

معرفی بی ام و M5 تورینگ

این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ ب‌ام‌و M5 محسوب می‌شود و قرار است برای اولین بار با قیمت ۱۲۱ هزار دلار در آمریکا هم عرضه شود.

به گزارش دنده 6 –  پس از مدت‌ها انتظار، ب‌ام‌و سرانجام M5 تورینگ را رونمایی کرده است. این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ M5 محسوب می‌شود و برای اولین بار در آمریکا هم عرضه خواهد شد. برای یادآوری، ب‌ام‌و آخرین بار نسخهٔ استیشن را در M5 نسل E60 ارائه کرده بود که در سال ۲۰۰۷ معرفی و تا سال ۲۰۱۰ تولید شد. درحالی‌که M5 سدان از شورلت تاهو و فورد F150 سنگین‌تر است، نسخهٔ استیشن حتی از آن‌هم وزن بیشتری دارد. ب‌ام‌و برای این خودرو وزن عجیب ۲۵۰۸ کیلوگرم را اعلام کرده که ۶۳ کیلوگرم از نسخهٔ سدان بیشتر است.بااین‌حال، M5 تورینگ برخلاف همتای سدان خود از توزیع وزن ۵۰-۵۰ بهره می‌برد که به لطف فاصلهٔ محوری کشیده، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها و مرکز ثقل پایین‌تر حاصل شده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، قطعات فنی نسخهٔ استیشن کاملاً با M5 سدان یکسان هستند و هیچ تغیری در قوای محرکه، اندازهٔ لاستیک‌ها یا سیستم تعلیق ایجاد نشده است. این یعنی در اینجا هم همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را می‌بینیم که ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

M5 تورینگ به دلیل وزن بیشتر، کمی کندتر از همتای سدان است و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که M5 سدان این کار را در ۳.۴ ثانیه انجام می‌دهد. این استیشن قدرتمند همچنین پس از ۱۱.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در صورت سفارش پکیج رانندهٔ M می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد درحالی‌که این عدد در حالت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در بیرون، M5 تورینگ ممکن است شبیه یک استیشن معمولی به نظر برسید اما گلگیرهای برجسته، جابجایی شبرنگ‌های طرفین سپر عقب و اسپویلر عقب اختصاصی نشان می‌دهند که این یک سری ۵ تورینگ معمولی نیست. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هم می‌توان به سقف پانورامای استاندارد و ریل‌های سقفی به رنگ مشمی براق اشاره کرد.

با باز کردن در صندوق برقی این خودرو، فضای باری به حجم ۵۰۰ لیتر ارائه می‌شود که با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به ۱۶۳۰ لیتر می‌رسد. حتی می‌توان برای حمل اشیاء درازی مثل چوب اسکی، صندلی وسط را به‌تنهایی تا کرد. دیگر قسمت‌های کابین M5 تورینگ با نورپردازی داخلی اختصاصی، نمایشگر منحنی با گرافیک ویژهٔ M و طراحی جدید غربیلک فرمان، با M5 سدان یکسان است.ب‌ام‌و M5 تورینگ برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درخواهد آمد و عرضهٔ آن به بازار در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری صورت خواهد گرفت. قیمت این ماشین در آمریکا از ۱۲۱,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۲ هزار دلار از نسخهٔ سدان بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا