اخبار خارجیاسلایدرنظامی

معرفی جدیدترین خودروی نظامی جنرال موتورز

جنرال دیفنس زیرمجموعه‌ی جنرال موتورز از جدیدترین خودروی تاکتیکی خود با نام نکست ژن برای ارتش امریکا و نیروهای امنیتی خصوصی رونمایی کرده است.

به گزارش دنده 6 – جی ام دیفنس که زیرمجموعه غول خودروسازی آمریکا جنرال موتورز محسوب می‌شود از پروتوتایپ خودروی تاکتیکی جدیدی پرده‌برداری کرده است. این محصول جدید بی‌صدایی قوای محرکه برقی را با مصرف سوخت کم و گشتاور زیاد پیشرانه دیزلی ترکیب می‌کند. خودروی تاکتیکی جنرال موتورز که Next Gen نام دارد یک وانت پیکاپ چهار در ساخته شده بر اساس شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD ZR2 است اما با نسخه استاندارد این وانت فرسنگ‌ها فاصله دارد. در واقع خودروی تاکتیکی موردبحث یک خودروی برقی با سیستم بهبود دهنده توان پیمایش است و به نوعی مشابه رم ۱۵۰۰ رم چارجر به شمار می‌رود. البته برخلاف رم چارجر که از پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی برای تولید الکتریسیته استفاده کرده است، خودروی تاکتیکی جی ام دیفنس به پیشرانه ۲.۸ لیتری توربو دیزل دورامکس مجهز است و توان پیمایش را افزایش می‌دهد. این وانت پیکاپ طویل و سبز رنگ که مشاهده می‌کنید به باتری با ۱۲ ماژول مجهز شده و از دو موتور برقی پشتیبانی می‌کند.

ما فعلاً اطلاعاتی درباره شعاع حرکتی خودروی تاکتیکی جنرال موتورز در حالت برقی نداریم اما با وجود پیشرانه‌ای دیزلی که می‌تواند به یک ژنراتور تبدیل شود تا زمان تمام شدن سوخت خودرو مشکلی از نظر توان پیمایش وجود نخواهد داشت. شرکت یاد شده می‌گوید این نوع قوای محرکه باعث می‌شود Next Gen حالت‌هایی به نام سایلنت درایو و سایلنت واچ داشته باشد؛ به عبارت دیگر، سربازان می‌توانند در مناطقی با خطرات زیاد از بی‌صدایی قوای محرکه سود ببرند و بدون سوزاندن هرگونه سوختی حرکت کنند. زمانی که پیشرانه دیزلی سرد باشد یافتن این خودروی تاکتیکی با دوربین‌های گرمایی نیز کار دشواری خواهد بود.

به لطف ۱۲ ماژول باتری، وانت پیکاپ جدید جنرال موتورز می‌تواند انرژی الکتریکی زیادی را به سایر تجهیزات از جمله سنسورها منتقل کند و به خاطر اینکه خودروی موردبحث بر اساس سیلورادو ۲۵۰۰HD بنا شده بنابراین از حفاظ ضد چپ کردن، ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه و کمربند ایمنی پنج نقطه‌ای سود می‌برد. بنا به گفته جنرال موتورز، این وانت نظامی مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های فعلی داشته و از زیرساخت سوخت فعلی JP8 آمریکا می‌تواند استفاده کند. امکان نصب پوشش‌های زرهی روی بدنه نیز وجود دارد و حتی با سیستم‌های خودران می‌توان آن را به وسیله‌ای بدون سرنشین تبدیل کرد. خودروی تاکتیکی جنرال موتورز به‌صورت دو، چهار و شش نفره عرضه خواهد شد و به منظور پشتیبانی از مأموریت‌های چندمنظوره از جمله فرماندهی و کنترل، ارتباطات و شبکه، هماهنگی با سیستم‌های هوایی بدون سرنشین و… بهینه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا