اخبار خارجیاسلایدر

معرفی فورد رنجر پلاگین‌هیبرید

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی فورد رنجر به یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و گشتاور چشمگیر ۶۹۰ نیوتن متری دارد.

به گزارش دنده 6 – فورد در نمایشگاه حمل‌ونقل ۲۰۲۴ در فرانکفورت آلمان، رسماً نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پیکاپ رنجر را رونمایی کرده است. این پیکاپ از یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست (همان موتور موستانگ اکوبوست) به همراه یک موتور الکتریکی ۱۰۰ اسب بخاری، پکیج باطری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور است. این یعنی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از تمام نسخه‌های قبلی رنجر حتی رپتور، گشتاور بیشتری دارد.

رنجر پلاگین‌هیبریدی به لطف پکیج باطری لیتیوم یونی، می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. شارژ این باطری هم با شارژرهای معمولی کمتر از چهار ساعت طول می‌کشد. این باطری همچنین می‌تواند با خروجی برق استاندارد ۲.۳ کیلوواتی، انرژی موردنیاز ابزارهای مختلف را تأمین کند. علاوه بر این، با پرداخت هزینهٔ اضافی، امکان سفارش خروجی ۶.۹ کیلوواتی هم وجود خواهد داشت که با دو خروجی برق ۳.۴۵ کیلوواتی در اتاق بار ارائه می‌شود. رنجر پلاگین‌هیبریدی با ظرفت بار ۱۰۰۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی همچنان پیکاپ توانمندی خواهد بود.

رنجر پلاگین‌هیبریدی در سه تیپ مختلف با نام‌های XLT، وایلدترک و استورم‌ترک به بازار عرضه می‌شود که آخری از لیست امکانات سخاوتمندانه‌ای مثل چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو، سیستم کمکی دنده‌عقب تریلر، رینگ‌های ۱۸ اینچی و ریل‌های روی سقف بهره می‌برد. این پیکاپ پلاگین‌هیبریدی در آفریقای جنوبی تولید می‌شود و تحویل آن به خریداران اروپایی از بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. فورد فعلاً حرفی در مورد عرضهٔ این نسخهٔ رنجر در بازار ایالات‌متحده نزده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا