اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل جدید لانچیا اپسیلون معرفی شد

رنسانس برند نادیده گرفته شده لانچیا سرانجام با اولین خودروی برقی این خودروساز آغاز شد. پس از افشای اطلاعات و تیزرهای متعدد، لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ به طور رسمی پیش نمایش شده است، البته پیش از اولین نمایش عمومی آن که در ۱۴ فوریه در میلان برگزار می‌شود.

 2024 Lancia Ypsilon EV Unveiled With 250-Mile Range

لانچیا قصد دارد ۱۹۰۶ واحد شماره گذاری شده و تایید شده را به افتخار سال تاسیس این برند تولید کند. اپسیلون که به عنوان اولین مدل تولیدی با زبان طراحی جدید لانچیا عمل می‌کند، از جلوپنجره روشن «calice» و چراغ‌های گرد با الهام از مدل نمادین Lancia Stratos استفاده می‌کند.
این ویژگی‌ها توسط کانسپت Pu+Ra HPE پیش‌نمایش شده‌اند و در بین تمام مدل‌های آینده از جمله کراس اوور گاما و هاچ‌بک دلتا مشترک خواهند بود.

 2024 Lancia Ypsilon EV Unveiled With 250-Mile Range
از دیگر نکات برجسته نمای بیرونی می‌توان به چراغ‌های جلوی چند ضلعی که پایین‌تر از حد معمول در سپر جلو نصب شده‌اند و تریم‌های مشکی براق اشاره کرد. با این حال، تناسبات آشنا، روکش آینه‌های جانبی و… نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که اپسیلون جدید خواهر و برادر ایتالیایی پژو ۲۰۸ و اوپل کورسا است.

 2024 Lancia Ypsilon EV Unveiled With 250-Mile Range
با حرکت به سمت کابین، تاکید زیادی بر مواد باکیفیت و ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فرد داده شد تا حداقل طبق گفته لانچیا، کابین شبیه یک اتاق نشیمن ایتالیایی باشد. این احساس به لطف همکاری با کاسینا، یک برند مبلمان ایتالیایی پیشرفته، که در انتخاب مواد و رنگ‌ها نقش داشته است، بیشتر می‌شود. ویژگی‌های برجسته عبارتند از صندلی‌های با روکش مخملی با نقش نوستالژیک «کانلونی» و کنسول مرکزی دایره‌ای که شبیه میز قهوه‌خوری است.

 2024 Lancia Ypsilon EV Unveiled With 250-Mile Range

اپسیلون جدید همچنین اولین مدلی است که سیستم اطلاعات سرگرمی SALA لانچیا را معرفی می‌کند. کابین دیجیتالی دارای طرح‌بندی دو صفحه‌ای است، در حالی که گوی نورانی بالای داشبورد احتمالاً به عنوان یک دستیار مجازی تقویت‌شده با هوش مصنوعی عمل می‌کند.

لانچیا مشخصات فنی اپسیلون جدید را فاش نکرده و در عوض بر طراحی بیرونی و داخلی آن تمرکز کرده است. تنها رقم رسمی ارائه شده برد WLTP است که با یک بار شارژ ۴۰۳ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. این محدوده احتمالاً از طریق استفاده از بسته باتری ۵۴ کیلووات ساعتی به دست می‌آید.

 2024 Lancia Ypsilon EV Unveiled With 250-Mile Range

این هاچ بک ایتالیایی پلتفرم خود را با بسیاری از خودروهای استلانتیس، از جمله پژو e-۲۰۸ و اوپل کورسا و حتی جیپ اونجر، به اشتراک می‌گذارد. پس از این هاچ بک الکتریکی، نسخه هیبریدی عرضه خواهد شد که انتظار می‌رود موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ هیبریدی ملایم را به ارث ببرد.

پس از معرفی در ۱۴ فوریه، Lancia Ypsilon Limited Edition Cassina توری از نمایشگاه‌های ایتالیا را آغاز خواهد کرد و بلافاصله برای سفارشات در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا