اخبار خارجیاسلایدشو

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

طراحان مستقل دنیای خودرو رندری از نسل جدید مرسدس بنز S کلاس با طراحی کاملاً متفاوت نسبت به نسل فعلی را منتشر ساخته‌اند.

به گزارش دنده 6 – با اینکه نسل فعلی S کلاس چهار سال قبل معرفی شده و نسخه فیس لیفت آن نیز در راه است اما طراحان فعال در صنعت خودرو کار روی طراحی نسل بعدی این خودرو را آغاز کرده‌اند. نسل پیشین S کلاس حدود هفت سال در خط تولید حضور داشت و یک نسل قبل‌تر نیز به مدت هشت سال تولید شد. به همین خاطر انتظار می‌رود نسل بعدی این سدان پرچم‌دار سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ معرفی شود؛ اما نسل جدید مرسدس بنز S کلاس چه شکلی خواهد بود؟ احتمالاً حتی مقامات ارشد این برند نیز پاسخ این سؤال را نمی‌دانند اما امیدواریم این خودرو طراحی شکیلی را ارائه کند.

نسل فعلی مرسدس بنز S کلاس
در دنیای تصاویر دیجیتالی و رندرها حد و مرزی برای خیال‌پردازی و تجسم طراحی‌های متفاوت وجود ندارد و تصویر مجازی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۸ نیز این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. در رندر موردبحث خودرویی را می‌بینیم که ظاهری عضلانی‌تر و جعبه‌ای‌تر نسبت به نسل فعلی دارد و از جلوپنجره‌ای بلندتر و پهن‌تر سود می‌برد. همچنین چراغ‌ها نازک‌تر شده‌اند و سپر هم ظاهری خشن‌تر دارد. به لیست تغییرات این خودرو باید پروفایل تغییر شکل یافته و نمای عقب تخت‌تر را نیز اضافه کنیم.

متأسفانه رندر دیجیتالی فقط از نمای جلوی S کلاس جدید منتشر شده است و نمی‌توانیم درباره نمای عقب و کابین آن قضاوتی داشته باشیم. البته باید گفت ما خیلی طرفدار پشت آمپرهای دیجیتالی تبلت مانند نسل فعلی نیستیم و بازهم امیدواریم این بخش S کلاس ارتقا یابد. همچنین با توجه به برخی مشکلات مربوط به کیفیت ساخت محصولات مرسدس در سال‌های گذشته، قطعاً کیفیت نسل بعدی S کلاس بالاتر خواهد بود. اما تغییرات دیگر S کلاس جدید چه خواهد بود؟ احتمالاً سدان پرچم‌دار مرسدس از پلتفرم جدیدی استفاده خواهد کرد هرچند امکان به‌کارگیری نسخه به‌روز شده از پلتفرم فعلی MRA2 نیز وجود دارد. تا همین چند ماه پیش حدس اکثر کارشناسان این بود که نسخه برقی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس بی‌شک تولید خواهد شد اما دنیای خودرو اندکی درباره خودروهای برقی عقب‌نشینی کرده و مشخص نیست که استراتژی جدید برندهای گوناگون چه خواهد بود.

البته ما صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر مرسدس را نخواهیم شنید مگر اینکه مایباخ تصمیم بگیرد آن را برای نسل بعدی S کلاس حفظ کند. احتمال نصب پیشرانه ۸ سیلندر روی برخی مدل‌ها وجود دارد و شاید اکثر اعضای این خانواده به پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی مجهز شوند. همچنین برخی مدل‌ها با قوای محرکه هیبریدی در دسترس خواهند بود و قطعاً AMG نیز نسخه‌های مخصوص خود را تولید خواهد کرد. در نظر داشته باشید که تمامی این موارد صرفاً گمانه‌زنی رسانه‌ای هستند و هنوز برای تائید چنین اطلاعاتی بسیار زود است. در همین اثنا مرسدس بنز تلاش دارد نسخه فیس لیفت S کلاس فعلی را سال آینده راهی بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا