اخبار خارجیاسلایدشو

چالش رانندگی با تویوتا سکویا

یکی از مالکان شاسی‌بلند سه ردیفه و بزرگ تویوتا سکویا با تست این خودرو در مسیرهای سخت مسابقات رالی به دنبال بررسی عملکرد آن بوده است.

به گزارش دنده 6 – سکویا خیلی مناسب تردد پرسرعت در مسیرهای خاکی و خشن نیست چراکه شاسی‌بلندی سنگین‌وزن، نرم و بزرگ است که دقیقاً برای برآورده کردن نیازهای یک خانواده طراحی شده و واضح است که به درد حرکات مناسب مسابقات رالی نمی‌خورد؛ اما اگر کمی شجاعت چاشنی کار شود، حتی این غول بزرگ نیز می‌تواند لحظات لذت بخشی را در چنین مسیرهایی رقم بزند. وایت ناکس مربی ارشد مدرسه رالی تیم اونیل در آمریکا پشت فرمان تویوتا سکویا ۲۰۱۲ نشسته تا محدودیت‌های این شاسی‌بلند ژاپنی را کشف کند. سکویا که بر اساس ۴ رانر شکل گرفته از پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند اما وزن حدود ۲۷۰۰ کیلوگرمی آن باعث می‌شود خودرویی مناسب برای رانندگی پرفورمنس نباشد.

پس از درآوردن چندین فیوز برای غیرفعال کردن ترمزهای ضد قفل و سیستم چهار چرخ محرک، ناکس از سواری لذت‌بخش و جذاب سکویا در مسیرهای تست مدرسه رانندگی تیم اونیل سورپرایز می‌شود. از آنجایی که تمامی قدرت پیشرانه راهی چرخ های عقب می‌شود بنابراین بازی کردن دم سکویا به راحتی صورت می‌گیرد هرچند ترمز کردن با پای چپ امری چالش‌برانگیز است زیرا این شاسی‌بلند هر موقع که احساس کند پدال‌های ترمز و گاز هم‌زمان فشرده می‌شوند قدرت پیشرانه را قطع می‌کند.

زمانی که ناکس می‌خواهد با سکویا همانند خودروهای رالی رفتار کند اوضاع سخت‌تر می‌شود. اینجاست که وزن و ابعاد بزرگ این شاسی‌بلند خودش را نشان می‌دهد و راننده در توقف و چرخش خودرو بدون بازی کردن سیستم تعلیق به مشکل برمی‌خورد. نهایتاً سکویا مسیر رالی مدرسه رانندگی اونیل را در ۱ دقیقه و ۵۸.۹ ثانیه طی می‌کند که سریع‌تر از انتظارات ناکس بوده است. این خودرو توانسته آفرودرهایی همچون تاکوما و حتی برانکو رپتور در حالت تک دیفرانسیل را شکست دهد. البته سکویا همچنان پایین‌تر از خودروهایی همچون سوبارو WRX و کن ای ام ماوریک قرار دارد اما بازهم ثابت می‌کند که اگر به حد کافی شجاع باشید هر خودرویی می‌تواند به یک مدل رالی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا