اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرکلاسیک

یک ماشین چند میلیون کیلومتر دوام می آورد؟

مرسدس و ولوو: رکوردداران 4.6 تا 7 میلیون کیلومتر

به گزارش دنده 6 – چه مدت ماشین خود را نگه می دارید و با آن رانندگی می کنید؟ خوب، مستاجرها معمولاً می گویند: سه سال و چیزی بین 30000 تا 40000 کیلومتر. اما برای دیگران، وسیله نقلیه متحرک به دلایل هزینه باید ده سال یا بیشتر دوام بیاورد. و سپس مایل خواران واقعی هستند که یک میلیون یا بیشتر در ساعت دارند.

اکثر آنها تاکسی هستند، بیشتر مرسدس بنز. این مورد در موردی که از گرن کاناریا گزارش شده نیز وجود دارد. به گزارش “تنریف نیوز” این مرسدس 240 D از سری W 123 در نسخه طولانی بسیار کمیاب است. این لیموزین به طول 5.35 متر از سال 1988 به عنوان تاکسی در جزیره فعالیت می کند. تا هفت نفر به اضافه راننده. تنها ویژگی اضافی دیزل 72 اسب بخاری: گیربکس پنج سرعته دستی.

پشت بنز رکورد شکن، دومینگوی معینی است که در جزایر قناری به «دومینگیتو» معروف شد. به گزارش «تنریف نیوز»، بلند 240 D در سه شیفت هر نوبت هشت ساعته استفاده می شود. یعنی حدود 700 کیلومتر بیشتر در روز. این خودرو اکنون هفت میلیون کیلومتر را طی کرده است.

با این حال، برخی چیزها دیگر اصل نیستند: به گزارش «تنریف نیوز»، 240 D هر سال به 52 تعویض روغن با پیمایش 5000 کیلومتر در هفته نیاز دارد. همچنین فواصل تعمیر و نگهداری تعریف شده است. موتور OM 616 با هر میلیون کیلومتر اضافی با جزئیات آزمایش می شود. موتور فعلی تنها دومین واحد زیر کاپوت است. در صورت نیاز، جایگزین ها آماده هستند.

دومینگیتو تاکسی و شرکت را به پسرش واگذار کرد. در سال 2008، یکی از رانندگان این ایده را مطرح کرد که 240 D را به طور گسترده بازسازی کند و آن را به پرچمدار شرکت تبدیل کند. رئیس جدید به تجربه خود به عنوان یک مکانیک اعتماد کرد و به او اجازه داد این کار را انجام دهد.

در آن زمان خودرو 3.8 میلیون کیلومتر روی آن بود. مسافت پیموده شده از آن زمان تقریباً دو برابر شده است. در حالی که شرکت تلاش می کرد تا حد ممکن قطعات اصلی را حفظ کند، صندلی راننده و فرمان مدرن شدند. علاوه بر این، صندلی های سرنشینان روکش و روکش شده بودند.

همچنین برخی از تقویت‌کننده‌ها را دریافت کرد تا اطمینان حاصل شود که با وجود بار ثابت، هیچ شکستگی ناشی از خستگی رخ نمی‌دهد. و ترمزهای نصب شده در حال حاضر نیز از مرسدس بنز مدرن تر گرفته شده است.

مرسدس W 123 بسیار طولانی قرار است با قطعات یدکی جانشین W 124 رکوردهای کیلومتر بیشتری را بشکند. حداکثر پس از دهم میلیون کیلومتر، دوباره جشن بزرگی در ماسپالوماس در گرن کاناریا برگزار خواهد شد.

یک میلیونر کیلومتری دیگر در موزه مرسدس در اشتوتگارت وجود دارد. و همچنین 240 D اما خط هشت در نسخه معمولی. زمانی متعلق به راننده تاکسی یونانی گریگوریوس ساچینیدیس بوده و مسافت پیموده شده آن 4.6 میلیون کیلومتر است. با گذشت سالها، 200 D (55 اسب بخار) به 240 D تبدیل شد (65 اسب بخار، شاسی و بدنه یکسان بودند). ساچینیدس دو موتور جایگزین نصب کرد و واحد یازده بار تعمیرات اساسی شد. به عنوان هدیه خداحافظی، مرسدس در سال 2004 یک C 200 CDI کاملاً جدید به یونانی داد.

ایرو گوردون که در سال 2018 درگذشت و ولوو P1800 او هنوز در کتاب رکوردهای گینس هستند. در زمان مرگ 3,260,257 مایل (تقریباً 5.2 میلیون کیلومتر) روی کیلومتر شمار وجود داشت. به قول خودش، ایرو گوردون هرگز هدفش ثبت رکورد با ماشینش نبود. در یک جمعه در سال 1966، این آمریکایی 74 ساله اکنون ولوو را از فروشنده تحویل گرفت – و به سادگی نمی توانست رانندگی را متوقف کند. دوشنبه بعد، Irv ماشین را پس گرفت – معاینه 1500 مایلی موعد بود.

در دوره بعد، معلم آن زمان هر روز در P1800 به محل کار خود رفت و آمد کرد. علاوه بر این، ماشین باید برای سفرهای تعطیلات استفاده می شد. پس از ده سال، در سال 1976، 500000 مایل به دست آمد و در سال 1987 به یک میلیون رسید.

او در سال 1998 زمانی که 1.69 میلیون مایل را طی کرد، وارد کتاب رکوردهای گینس شد که طولانی ترین مسافتی است که تا به حال توسط یک صاحب خودرو در یک خودروی شخصی طی شده است. در سال 2002 دو میلیون نفر در ساعت بودند، این رکورد سواری در میدان تایمز نیویورک انجام شد.

از آلمان، مسافت پیموده شده در حدود 1.1 میلیون کیلومتر برای آئودی 80 TDI گزارش شده است. به طور کلی، با چنین قرائت های کیلومتر شمار، سرمایه گذاری ها از مقدار فعلی واقعی فراتر می رود. در اینجا سرگرمی یا ارتباط شخصی بر عقل غالب است.

آیا چنین خدماتی همچنان در آینده امکان پذیر خواهد بود؟ خودروهای مدرن دارای هزاران وسایل الکترونیکی و تراشه‌ها هستند. برخی از مردم تعجب می کنند که آیا این وسایل نقلیه برای عمر طولانی طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا