اخبار خارجیاسلایدر

آتش‌سوزی تویوتا GR کرولا

انتشار ویدئوی آتش‌سوزی هولناک یک دستگاه تویوتا GR کرولا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش دنده 6 – GR کرولا جزو داغ‌ترین خودروهای هاچبک دنیاست که به پیشرانه‌ای با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است اما یکی از این خودروها بیش از حد داغ شده و آتش گرفته است. همان‌طور که در کلیپ موردبحث مشخص است تویوتا GR کرولا در عرض چند ثانیه از بخش پیشرانه آتش می‌گیرد. راننده در ابتدا متوجه دود سیاه بخش عقب خودرو شده و سپس دود سفیدی وارد کابین می‌شود و پس از آن است که هاچبک یاد شده در کنار بزرگراه توقف می‌کند.

راننده پس از توقف خودرو کاپوت را باز کرده و متوجه آتش‌سوزی می‌شود و سریعاً با تلفن تماس و درخواست کمک می‌کند. همچنان دود از محفظه پیشرانه به هوا بلند می‌شود و سپس آتش‌سوزی در همه بخش‌های پیشرانه دیده می‌شود. حدود ۳۰ ثانیه بعد چیزی در پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR کرولا منفجر می‌شود که این امر بر شدت آتش‌سوزی خودرو می‌افزاید. در چند دقیقه بعد میزان آتش‌سوزی این هاچبک ژاپنی بیشتر شده و به سایر بخش‌ها سرایت می‌کند.

با توجه به نصب یک دوربین در بخش شیشه جلو زاویه دید منحصربه‌فردی از آتش‌سوزی تویوتا GR کرولا داریم. همان‌طور که دیده می‌شود آتش سریعاً بخش جلوی خودرو را در بر گرفته و حتی باعث ترک خوردن شیشه جلو شده است. نهایتاً ویدئو در حالی به پایان می‌رسد که شعله‌های آتش به پایین شیشه جلو رسیده و در همین حین صدای ماشین‌های آتش‌نشانی نیز به گوش می‌رسد. تصاویر پس از حادثه نشان دهنده آسیب شدیدی است که به خودرو وارد شده و بخش جلوی آن کاملاً از بین رفته است.اثری از سپر، کاپوت و چراغ‌های جلو باقی نمانده و شیشه جلو نیز کاملاً شکسته و بخش‌هایی از کابین نیز آسیب دیده‌اند. با توجه به تصاویر می‌توان گفت این تویوتا GR کرولا کاملاً از بین رفته اما به نظر می‌رسد کسی مجروح نشده است. در پایان باید گفت آتش‌سوزی وسایل نقلیه کاملاً خطرناک است زیرا شعله‌های آتش سریعاً می‌تواند گسترش یابد و این ویدئو نیز چنین چیزی را به نمایش می‌گذارد. دمای بسیار بالای پیشرانه و مایعات قابل اشتعال درون آن ترکیب خطرناکی به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا