اخباراخبار داخلی

آخرین وضعیت تولید خودروهای سواری در کشور

در دو خبر قبلی، وضعیت تولید خودروهای سنگین و انواع وانت را مورد بررسی قرار داده بودیم. اکنون به بررسی وضعیت تولید خودروهای سواری می پردازیم. تعدادی از خودروسازان داخلی در این گزارش روندی رو به رشد را تجربه کرده اند، در حالی که باقی شرکت ها روندی نزولی داشته اند. روند کلی تولید خودروی سواری در کشور نیز نزولی بوده است.

بر اساس جدید ترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید خودروهای سواری در کشور در مرداد ماه سال جاری 83 هزار و 787 دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. در مرداد ماه سال گذشته، خودروسازان در مجموع موفق به تولید 135 هزار و 680 دستگاه خودرو شده بوده اند.

آمار به تفکیک شرکت ها

در بزرگترین خودروسازی کشور، ایران خودرو، رقم تولید نزولی بوده و از 67 هزار و 604 دستگاه خودرو در مرداد 1396، به 40 هزار و 470 دستگاه در مرداد سال جاری کاهش یافته است.

دیگر خودروساز بزرگ کشور، سایپا نیز روندی کاهشی در تولید داشته است. تولید سواری های سایپا از 57 هزار و 864 دستگاه در مرداد سال گذشته به 32 هزار و 700 دستگاه در مرداد سال جاری نزول پیدا کرده است.

در بین خودروسازان خصوصی نیز روند نزولی دیده می شود. مدیران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، از تولید ۶۰۷۴ دستگاه خودرو در مرداد سال گذشته، اکنون به رکورد تولید ۴۳۵۷ دستگاه در مرداد امسال رسیده است.

دیگر خودروساز خصوصی بزرگ کشور، کرمان موتور، بر خلاف دیگران افزایش در تولید را داشته و از تولید 3337 دستگاه در مرداد سال گذشته، به رکورد تولید 4159 دستگاه خودرو در مرداد امسال رسیده و فاصله خود را با رقیبش کمتر کرده است.

گروه بهمن به عنوان دیگر خودروساز خصوصی و مطرح کشور، روندی رو به رشد داشته و تولید آن از 654 دستگاه در مرداد ماه سال گذشته، به 1349 دستگاه در مردادماه سال جاری افزایش یافته است.

خودروسازان بم نیز به عنوان یکی از تازه واردان این صنعت، از تولید صفر خودرو در مرداد سال گذشته به رکورد تولید 342 دستگاه خودرو در مرداد سال جاری رسیده است. رقیب نزدیک این شرکت در تولید، صنعت خودروی آذربایجان نیز با افزایشی چند برابری از تولید هشت دستگاه خودرو در مرداد سال گذشته، به رکورد تولید 322 دستگاه در مرداد سال جاری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا