اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آزمایش خودروهای هیدروژنی توسط تویوتا و هوندا

تزریق سرمایه در یک آزمایش بی‌نتیجه!

سرمایه گذاری در قوای هیدروژنی به طور گسترده به عنوان یک بن بست در نظر گرفته می‌شود. با این حال، برخی از خودروسازان اصرار دارند که این فناوری می‌تواند جایگزینی برای خودروهای برقی باشد که در تلاش برای رسیدن به آن هستیم.

بی ام و معتقد است که خودروهای پیل سوختی هیدروژنی می‌توانند به طور مسالمت آمیزی با خودروهای الکتریکی سنتی همزیستی کنند.

نمونه‌های اولیه یاریس و کرولا GR که برای کار بر روی هیدروژن اصلاح شده‌اند، قبلاً در طول مسابقات مختلف آزمایش شده‌اند. در اوایل سال جاری، تویوتا همچنین با شرکای داخلی هوندا، سوزوکی و کاوازاکی به نیروها پیوست تا موتورهای احتراقی هیدروژن سوز را برای «تحرک کوچک» دنبال کند.

این همکاری هفته آینده زمانی که ماکتی از این آفرودر در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد، به ثمر خواهد نشست.

این خودرو که «HySE-X۱» نام دارد، در رالی طاقت‌فرسا داکار ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد. HySE-X۱ از یک موتور چهار سیلندر خطی سوپرشارژر با حجم ۱.۰ لیتر نیرو می‌گیرد. این موتور ۱۶ سوپاپ خنک کننده با مایع، مقدار نامشخصی نیرو در خودرویی با وزن حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم تولید می‌کند.
این پروژه نام HySE خود را از فناوری Hydrogen Small Mobility & Engine دریافت می‌کند و حول شاسی توسعه یافته توسط Overdrive Racing در بلژیک ساخته شده است. برای قرار دادن مخزن سوخت هیدروژن و همچنین سیستم تامین سوخت، چندین تغییر در آن اعمال شده است.

چالش “مأموریت ۱۰۰۰”

این برنامه در چالش “مأموریت ۱۰۰۰” در عربستان سعودی از ۵ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد. این برنامه به عنوان جایگاهی برای ترویج و آزمایش نیروگاه‌های کارآمد انرژی، اعم از هیدروژن تبلیغ می‌شود.

این بیشتر آزمایشی برای اتومبیل‌ها، دوچرخه‌ها و کامیون‌هاست تا رقابت، زیرا در ابتدا هیچ برنده و بازنده‌ای وجود نخواهد داشت. با این حال، سازمان دهندگان می‌خواهند “ماموریت ۱۰۰۰” در نهایت به یک مسابقه واقعی تبدیل شود.

به عنوان نکته پایانی، باید به این نکته اشاره کنیم که موتورهای احتراقی هیدروژن سوز برای مدت طولانی وجود داشته‌اند. احتمالاً شناخته شده‌ترین آنها، نمونه بی ام و Hydrogen ۷ (E۶۵) است که در اواسط دهه ۲۰۰۰ با موتور V۱۲ ساخته شد که هم با هیدروژن و هم با بنزین کار می‌کرد. با این حال، هرگز وارد فاز تولید نشد و تنها ۱۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا