اخبار خارجی

آستون‌مارتین والیانت رونمایی شد

والیانت به درخواست فرناندو آلونسو بر اساس مدل والور ساخته شده و تنها در ۳۸ دستگاه با قیمت حدود ۲.۵ میلیون دلار تولید خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – آستون‌مارتین یک خودروی پیست محور جاده‌ای جدید را معرفی کرده است. این خودرو که والیانت نام دارد، بر اساس کوپهٔ والور ساخته شده است. ازآنجایی‌که آستون‌مارتین معتقد است مردم هنوز خواهان پیشرانه‌های بزرگ هستند، زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ V12 توئین توربو با بیش از ۷۳۰ اسب بخار قدرت قرار داده که به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل می‌شود.

والیانت را باید نسخهٔ آستون‌مارتین از پورشه ۹۱۱ GT3 RS دانست. این خودرو نسخه‌ای داغ و اسپرت‌تر از والور است که برای ارائهٔ پرفورمنس بالاتر طراحی شده است. به گفتهٔ آستون‌مارتین، ایدهٔ ساخت والیانت از سوی رانندهٔ تیم فرمول یک شرکت یعنی فرناندو آلونسو مطرح شده که خواهان خودرویی مثل این برای کلکسیون شخصی خود بوده است. بدین ترتیب، والیانت با مجموعه‌ای از قطعات آیرودینامیک شامل بازطراحی دماغه با اسپلیتر بزرگ، بال ثابت عقب و یک دیفیوزر بسیار بزرگ متولد شد.

بدنهٔ والیانت که برای بهبود جریان هوا تغییر شکل داده است، به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و رینگ‌های ۲۱ اینچی منیزیومی با دیسک‌های آیرودینامیکی پوشیده شده‌اند تا جریان هوا در اطراف خودرو را بهبود ببخشند. این رینگ‌ها از خودروی مسابقه‌ای لمان آستون‌مارتین RHAM/1 در اواخر دههٔ ۷۰ الهام گرفته و ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۱ اینچی در عقب را پنهان کرده‌اند.

زیر پوست خودرو هم تغییرات زیادی صورت گرفته است. در این خودرو از ساب‌فریم عقب جدیدی با پرینت سه‌بعدی، تونل گاردان تیتانیومی و باطری سبک لیتیومی استفاده شده که مجموعاً ۲۳ کیلوگرم از وزن کم کرده است. همچنین در تعلیق خودرو هم از کمک‌فنرهای تطبیقی سوپاپ‌دار مالتی‌متیک استفاده شده است که هرکدام می‌توانند در کمتر از شش میلی‌ثانیه در حالت مناسب تنظیم شوند.

پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آستون‌مارتین در والیانت ۷۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۳۰ اسب بخار بیشتر از والور است اما به دلیل محدودیت گیربکس دستی، گشتاور موتور بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۷۵۳ نیوتن متر است. مثل والور، در اینجا هم گیربکس شش سرعتهٔ دستی برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده و با دیفرانسیل لغزش محدود در یک واحد یکپارچه ادغام شده است.کابین والیانت به تجهیزات مخصوص پیست و مسابقه شامل نیم رول کیج، صندلی‌های اسپرت ریکارو و کمربندهای چهار نقطه‌ای مجهز شده است. در اینجا همچنین تریم فیبر کربنی و آلکانترا به همراه دسته‌دنده‌ای با اتصالات نمایان دیده می‌شود. به گفتهٔ آستون، این دسته‌دنده برای بهبود احساس به‌طور خاص برای والیانت طراحی شده است. از این خودرو تنها ۳۸ دستگاه ساخته خواهد شد که همگی قبلاً فروخته شده‌اند. قیمت والیانت بسته به آپشن‌ها متفاوت خواهد بود اما به‌طور میانگین هر دستگاه حدود ۲ میلیون پوند قیمت دارد. تحویل والیانت به خریداران از سه‌ماههٔ پایانی امسال آغاز خواهد شد و اولین نمونه به دست آلونسو خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا