آلمانیاخبار

آشنایی با مرسدس‌بنز تاکسی، محبوب‌ترین تاکسی در جهان

مرسدس بنز یک برند محبوب تاکسی در بسیاری از کشورهای جهان شناخته می‌شود. این برند آلمانی در زمینه خودروهای تاکسی، حدود ۹۷ سال فعالیت ویژه داشته است.

به گزارش دنده6 : مرسدس بنز یک برند محبوب تاکسی در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله آلمان شناخته می‌شود. برخی کشورها، مانند مراکش، در دهه ۱۹۹۰ هزاران دستگاه خودروی تاکسی مرسدس بنز وارد کردند و تا سال ۲۰۱۴ حدود ۵۵۰۰۰ دستگاه از آنها هنوز در حال استفاده بودند.

اولین تاکسی با برند مرسدس بنز در سال ۱۹۲۷ عرضه شد. این برند همچنین در تاکسی‌های دیزلی نیز پیشگام بود، برای مثال مدل ۲۶۰ D در سال ۱۹۳۶، اولین خودروی سواری استاندارد دیزلی در سراسر جهان بود.

در آلمان، این برند به طور سنتی اولین انتخاب رانندگان تاکسی بوده است. یک مدل مشهور تاکسی، مرسدس بنز W۱۲۳ بود که از ابتدا در مشخصات ویژه تاکسی ارائه می‌شد. مرسدس تغییراتی را در خودروهای تاکسی خود ارائه کرد که شامل رنگ عاج، داشبورد اصلاح شده برای قرار گرفتن تاکسی‌متر، چراغ‌های داخلی اضافی و صندلی‌های مستحکم شده برای مقاومت در برابر استفاده سنگین بود.

در سال‌های اخیر سلطه مرسدس در بازار تاکسی به شدت تغییر کرده و به سرعت در حال کاهش است. با این حال، به نظر می‌رسد که کاهش شدید فروش بیشتر یک تصمیم استراتژیک است تا یک اتفاق صرف.

در آلمان، فروش تاکسی این برند در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ (۱۷۳۰ دستگاه)، بین ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ حدود ۷۱ درصد (۴۹۷ دستگاه)، کاهش یافته است. ۴۹۷ دستگاه تاکسی مرسدس که در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴ فروخته شده است، شامل ۱۲۷ دستگاه از مدل کلاس E و تنها یک دستگاه از کلاس B بوده است. مینی‌ون ویتو تنها مدلی بود که تا حدودی محبوبیت خود را حفظ کرد.

در مجموع، سهم مرسدس‌بنز از بازار تاکسی آلمان از ۵۲ درصد غالب در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. داده‌ها نشان می‌دهند که امسال این رقم به ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت، چرا که تعداد بیشتری از اپراتورهای تاکسی به سایر برندها روی می‌آورند.

رهبر جدید بازار تاکسی آلمان، فولکس‌واگن است که عمدتاً به دلیل موفقیت ون‌های Touran و Caddy است. حتی تویوتا هم در حال حاضر در آلمان، با نسخه‌های ویژه‌ای از کرولا و راو ۴، تاکسی‌های بیشتری نسبت به مرسدس می‌فروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا