اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آلفا رومئو بالاخره از سوپر اسپرت خود رونمایی کرد

بازگشت قدرتمند یک اسطوره

آلفارومئو بالاخره از جدیدترین سوپراسپرت خود رونمایی کرد. این خودرو به جای اینکه جانشین ۸C باشد، احیای زیبایی از مدل ۳۳ استراداله است.

۳۳ استراداله در اواخر دهه ۱۹۶۰ فروخته شد و تنها ۱۸ دستگاه از آن ساخته شد. این خودروی جدید، دومین آلفارومئو در چند وقت اخیر است که پس از Giulia SWB Zagato در سال گذشته، از بدنه کاملاً سفارشی ساخته شده است.

آلفارومئو قصد دارد از ۳۳ استراداله، ۳۳ خودرو بسازد. همه آنها ظرف چند هفته پس از مسابقه بزرگ فرمول ۱ ایتالیا ۲۰۲۲ در مونزا در ۱۱ سپتامبر فروخته شدند، زمانی که خریداران احتمالی دعوت شدند تا در پشت درهای بسته نگاهی اولیه داشته باشند.

هیچ دو خودرویی قرار نیست یکسان باشند زیرا هر کدام یک “اثر هنری منحصر به فرد و تکرار نشدنی” خواهند بود که با دقت توسط یک تیم خاص ساخته شده است.

منحصر به فرد برای شما

گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌پایانی وجود دارد، از جمله یک شماره VIN سفارشی با هشت رقم که توسط صاحب آن انتخاب شده است که روی کنسول مرکزی نیز نمایش داده می‌شود. آلفای گران‌قیمت مجهز به درب‌های پروانه‌ای، دارای بدنه مونوکوک فیبرکربنی همراه با قاب آلومینیومی H و سقف ساخته شده از ترکیب این دو ماده است. حتی فریم دور شیشه‌ها هم از فیبر کربن ساخته شده است در حالی که شیشه عقب با پلی کربنات جایگزین شده است.

فضای داخلی در دو تم ارائه می‌شود: Tributo و Alfa Corse. در حالی که اولی از خودروی کلاسیک تقلید می‌کند و دومی اسپرت‌تر خواهد بود.

پدال‌های تعویض دنده آلومینیومی در پشت فرمان وجود دارد و آلفا از شما می‌خواهد روی چیزی که واقعاً مهم است، یعنی رانندگی، تمرکز کنید. کابین با ترکیبی از چرم، فیبر کربن، آلومینیوم و آلکانترا پوشیده است و در عین حال به نسل قبلی خود در دهه ۱۹۶۰ وفادار می‌ماند.

نواده قدرتمند 33 استراداله کلاسیک

در قلب پرچمدار جدید آلفارومئو یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو با قدرت بیش از ۶۲۰ اسب‌بخار قرار دارد که به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. این موتور در واقع تکاملی از موتور ۲.۹ لیتری V۶ توئین توربو است که در مدل‌های جولیا و استلویو کوادریفولیو قرار می‌گیرد.
این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه ZF کار می‌کند. در حالی که میزان گشتاور ذکر نشده است، این موتور شش سیلندر در خودروهای دیگر آلفا، ۶۰۰ نیوتون‌ متر گشتاور تولید می‌کند.

از طرف دیگر، خریداران می‌توانند ۳۳ Stradale را به‌عنوان یک ابرخودروی کاملاً الکتریکی با بیش از ۷۵۰ اسب‌بخار خریداری کنند. ۴۵۰ کیلومتر مسافت را پس از هر بار شارژ می‌توان پیمود.

صرف نظر از قدرتی که دارد، ۳۳ Stradale شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از سه ثانیه انجام می‌دهد و حداکثر سرعت آن ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت است.

قدرت توقف آن توسط دیسک‌های کربن سرامیکی برمبو تامین می‌شود، در حالی که سیستم تعلیق از پیکربندی دو بازویی با دمپرهای فعال و سیستم بالابر محور جلو تشکیل شده است.

ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفارومئو قول می‌دهد که ۳۳ استرادیل آخرین خودروی خاص این برند نخواهد بود، زیرا مدل‌های سفارشی دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا