اخبارفناوری و تکنولوژی

آموزش ساخت اکانت ChatGPT در ایران

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT کاربردهای بسیار زیادی دارد اما در ایران مسدود است. در این مطلب نحوه ثبت‌نام در آن را آموزش داده‌ایم.

به گزارش دنده6 : ChatGPT دیگر آن هیاهوی اولیه را ندارد اما این هوش مصنوعی محصول استارتاپ OpenAI همچنان از مهم‌ترین فناوری‌های معرفی‌شده در دهه گذشته است. روزانه کاربران بسیار زیادی از چت‌جی‌پی‌تی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند و اگر شما هم فکر می‌کنید زمان استفاده از آن رسیده، در این مطلب، آموزش ساخت اکانت ChatGPT در ایران را برایتان توضیح می‌دهیم.

ChatGPT چیست؟

chatgpt

پیش از اینکه ثبت‌نام chatgpt در ایران را آموزش بدهیم، بهتر است خیلی کوتاه درباره این محصول بدانیم.

ChatGPT چت‌بات هوش مصنوعی محصول OpenAI است که در قالب متن، تصویر، ویدیو و صدا می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. این محصول یک سیستم اشتراکی با نام ChatGPT Plus دارد که ماهانه 20 دلار هزینه دارد و تمام قابلیت‌های آن را به کاربران ارائه می‌کند.

ChatGPT در ایران در دسترس است؟

در لیستی که OpenAI ارائه‌ کرده، درمورد کشورهایی که به محصولات آن دسترسی دارند، نام بیشتر از 100 کشور به چشم می‌خورد اما ایران میان آن‌ها حضور ندارد. البته همچنان می‌توان از این سرویس استفاده کرد.

در ادامه ثبت‌نام در چت‌ جی پی تی را آموزش می‌دهیم اما باید به این نکته توجه کنیم که نمی‌توان با IP ایران برای ساخت اکانت ChatGPT اقدام کرد و باید از ابزارهایی مانند VPNها استفاده کنید.

همچنین در گذشته برای ساخت اکانت ChatGPT به شماره نیاز بود. در این شرایط، کاربران داخل ایران مجبور بودند شماره مجازی تهیه کنند. البته OpenAI امکان ساخت اکانت با ایمیل را نیز فراهم کرده تا راحت‌تر بتوان اکانت ساخت.

ساخت اکانت ChatGPT در ایران

برای ساخت اکانت ChatGPT ابتدا باید به‌ وب‌سایت این محصول بروید. تمام مراحل در ادامه آورده شده است:

  • ابتدا به وب‌سایت ChatGPT بروید.
  • از بالای صفحه، دکمه Sign Up را بزنید. با انتخاب این دکمه به وب‌سایت OpenAI خواهید رفت.
  • پس از واردشدن به وب‌سایت، در اولین مرحله باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید از طریق حساب گوگل، مایکروسافت یا اپل خود برای ساخت حساب جدید استفاده کنید.
  • با فرض اینکه ایمیل خود را وارد کرده باشید، در مرحله بعدی باید رمزعبور انتخاب کنید. (پسورد حداقل باید 8 کارکتر داشته باشد)
  • پس از مراحل بالا، ایمیل تأییدیه برای شما ارسال می‌شود که ادامه مراحل نصب را باید از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسال‌ شده، انجام دهید.
آموزش ساخت حساب Chatgpt
  • با کلیک روی این لینک نیز صفحه‌ای باز می‌شود که باید نام کامل و تاریخ تولد خود را در آن وارد کنید.
  • پس از واردکردن اطلاعات خواسته‌شده، به رابط کاربری اصلی ChatGPT هدایت می‌شوید و می‌توانید از آن استفاده کنید.
هوش مصنوعی chatgpt
مراحل ثبت نام در chatgpt

به همین سادگی که در مطلب آموزش ساخت اکانت chatgpt توضیح دادیم، اکانت شما آماده است.

از ChatGPT در چه زمینه‌ای استفاده می‌شود؟

ChatGPT در ایران به‌دلیل تحریم‌ها در دسترس نیست و کاربران مجبورند از ابزارهای مخفی‌کردن IP استفاده کنند اما همچنان در زمینه‌های بسیار زیادی از این ابزار هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

این ابزار علاوه بر اینکه بسیاری از وظایف مانند نوشتن، حل مسائل ریاضی، کدنویسی و ترجمه را می‌تواند برای شما انجام بدهد، در زمینه پاسخ‌دادن به سؤالات مختلف نیز بسیار مؤثر است و می‌توانید مانند دستیار هوش مصنوعی دیجیتال تمام سؤالات خود را از آن بپرسید.

در این مطلب، راهنمای ساخت اکانت ChatGPT را به شما ارائه کردیم. اگر هنگام ساخت به مشکل خوردید، می‌توانید آن را از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا