اخبار خارجیاسلایدر

آواتر 012 لیمیتد ادیشن به عنوان پرچمدار لوکس زیربرند هوآوی عرضه می‌شود

کابین این خودروی لوکس به یک نمایشگر ۳۵ اینچی ۴K مجهز شده است.

 به گزارش دنده 6 – خودروسازی نوپای آواتر به تازگی از محصول جدیدی رونمایی کرده است که با تکیه‌بر همان زبان طراحی زیبا، امکانات یک خودروی لوکس تمام‌عیار را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این خودرو که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن نام دارد حاصل همکاری طراح ایرانی‌تبار آواتر، نادر فقیه‌زاده، با طراح سرشناس برندهای مشهوری چون «دیور» و «فندی»، «کیم جونز»، است. سازنده چینی این خودرو اعلام کرده که تنها ۷۰۰ دستگاه ۰۱۲ لیمیتد ادیشن از خط تولید خارج می‌شود و هر کدام با قیمت ۹۸.۱ هزار دلار به فروش خواهد رسید. هر مالک، یک کیف سفارشی از برند دیور هم دریافت خواهد کرد که نشان‌دهنده اهمیت بالای ۰۱۲ برای برند آواتر است.

ابعاد بدنه این خودرو با فست‌بک کنونی این برند، آواتر ۱۲، تفاوتی ندارد و از همان فاصله محوری ۳,۰۲۰ میلی‌متر سود می‌برد. هر چند با وجود اعلامیه آغاز پیش‌فروش این خودرو هنوز خبری از جزئیات پیشرانه آن نیست اما آواتر اعلام کرده که باتری ۰۱۲ لیمیتید ادیشن برای رسیدن از ۳۰ به ۸۰ درصد تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. آواتر باور دارد که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن با هر بار شارژ کامل مسافت ۶۵۰ کیلومتر را می‌پیماید.

قدرت این خودرو با تکیه‌بر سیستم «درایو وان» شرکت هوآوی تامین می‌شود که خود نیرویش را از بسته باتری ۵C کیلین شرکت CATL می‌گیرد. گمانه‌زنی‌ها بر آن است که این خودرو روی‌هم‌رفته از ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد؛ احتمالا مسئولیت تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور بر عهده موتور جلو خواهد بود و باقی قدرت را هم موتور عقب تولید می‌کند.

آواتر ۰۱۲ از همان زبان طراحی آشنا و زیبای محصولات دیگر این برند استفاده می‌کند اما از رینگ‌های سفارشی ۲۱ اینچی فورج‌کاری‌شده، دوربین‌های بغل و دستگیره درهای پنهان هم سود می‌برد که معمولا در خودروهای لوکس عرضه می‌شوند. بدنه این خودرو با رنگ «نقره‌ای مایع» مزین خواهد شد.

بخش جلوی خودرو میزبان چراغ‌های گیره‌مانند و دوگانه آواتر شده است که خود یک نمایشگر «HALO» و لیدار مرکز جلوپنجره را محاصره کرده است. اواتر می‌گوید که هواکش جلوپنجره این خودرو که کمی پایین‌تر از حد عادی قرار گرفته به‌صورت کاملا خودکار و باری خنک‌سازی باز و بسته خواهد شد. آواتر برای اینکه خودروی تازه خود را به فناوری «کیان‌کان ADS 3.0»، یک دستیار پیشرفته رانندگی، مجهز کند از دو لیدار دیگر روی طاق چرخ‌ها استفاده کرده است. نمای آن هم شباهت بسیار زیادی به ۱۲ دارد اما از دیفیوزرهای جدید و کروم‌کشی روی آن بهره‌مند شده است.

نمای داخلی جایی است که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن بیشتر از همیشه می‌درخشد. کابین این خودرو به رنگ‌های گرم مزین شده است تا سرنشینان با رابط‌کاربری تمام دیجیتالی آن به‌راحتی خو بگیرند. تمام بخش‌های دیجیتال بر پایه سیستم‌عامل داخلی هوآوی، «هارمونی ۴»، اجرا می‌شود که خوشبختانه با دکمه‌های فیزیکی معدود درون کابین، هماهنگی کامل دارند. پشت فرمان نسبتا مربعی ۰۱۲ لیمیتد ادشین یک نمایشگر سراسری قرار گرفته است که تمام داشبورد را فرار می‌گیرد و بالاتر از نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی قرار می‌گیرد.

از آنجا که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن خودرویی لوکس به شمار می‌رود، آواتر آن را به یک نمایشگر سینمایی ۳۵.۴ اینچی متصل به سقف با وضوح تصویر ۴K مجهز کرده است که یک سیستم اطلاعات-سرگرمی مجزا در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. دو نمایشگر دیگر هم داده‌های تصویری دوربین‌های جانبی را به راننده نشان می‌دهند و به‌این‌ترتیب، پکیج مملو از نمایشگر این خودرو را تکمیل می‌کنند.

آواتر برای اینکه بتواند ۰۱۲ لیمیتد ادیشن را خودرویی منحصربه‌فرد و ارزشمند جلوه دهد، به خریدارانش امکان استفاده از لوگوی شخصی روی فرمان و ستون B را می‌دهد و درعین‌حال، از لوگوی مشترک خود و کیم جونز روی بالشتک سر صندلی‌ها استفاده خواهد کرد. سقف این خودرو به‌تقلید از خودروهای رده‌بالا به سیستم نورپردازی با ماتریس معین مزین شده است که با سرنشینان حسی متمایز را القا خواهد کرد. صندلی‌های ردیف عقب هم برای هماهنگی بیشتر با پنل درها، از پوشش چرم ناپا سود خواهد برد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا چین سرانجام وارد بازار خودروهای لوکس خواهد شد؟ آیا آواتر و برندهای دیگری چون زیکر می‌توانند تصور جهان از کیفیت خودروهای چینی را یک بار برای همیشه تغییر دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا