اخبار خارجیاسلایدشو

آیا آلفارومئو 33 استراداله ارزش پرداخت 2 میلیون دلار را دارد؟

ما در ملاقات با یکی از خریداران آلفارومئو ۳۳ استراداله به پاسخ این سؤال بوده‌ایم که آیا این خودرو ارزش ۲ میلیون دلار را دارد؟

به گزارش دنده 6 – سفارش خرید یکی از کمیاب‌ترین خودروهای دنیا چه حس و حالی دارد؟ ما این سؤال را از مردی پرسیدیم که دقیقاً همین کار را انجام داده است. ادوارد گلین بلومکوئیست جونیور یک کلکسیونر اهل تگزاس آمریکاست که یکی از ۳۳ دستگاه آلفارومئو ۳۳ استراداله تولیدی را سفارش داده و طی ماه‌های آینده آن را تحویل خواهد گرفت. ما با بلومکوئیست در ایتالیا و در موزه آلفارومئو ملاقات کردیم. اینجا همان مکانی است که مشتریان تصمیم‌های مهمی درباره شخصی‌سازی سوپرکارهای گران‌قیمت خود اتخاذ می‌کنند. واضح است که خودرویی همچون ۳۳ استراداله همانند خودروهای عادی از نمایندگی‌ها خریداری نمی‌شود. تجربه خرید مشتریان ثروتمند این خودرو با یک پیکربندی ویژه شروع می‌شود. آلفارومئو برنامه‌ای موسوم به “بوتگا” را معرفی کرده است. نام بوتگا از یک ورک شاپ و کوچ بیلدرهای دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است.

ورک شاپ جدید آلفارومئو شامل تیمی حرفه‌ای است که به منظور همکاری نزدیک با مشتریان به منظور شخصی‌سازی یکی از کمیاب‌ترین سوپر اسپرت‌های دنیا طراحی می‌شود. این ملاقات ویژه در مکان‌های نمادین همچون اتاق تاریخی داخل موزه آلفارومئو انجام خواهد شد جایی که هیئت‌مدیره این برند تولید ۳۳ استراداله اصلی در سال ۱۹۶۷ را تائید کرد. نکته مهم اینکه پیکربندی درخواستی مشتری باید توسط کمیته‌ای که ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو تعیین شده تائید شود. این کمیته از مدیران بخش‌های مختلف پروژه موردبحث تشکیل می‌شود تا اطمینان حاصل شود درخواست‌های مشتریان به تاریخچه و هویت این برند و خودرو احترام می‌گذارند.هر مشتری هویت خاص خود را دارد. آقای بلومکوئیست جونیور یک کارآفرین آمریکایی است و در گفت‌وگوی خود به اشتیاق فراوانش به مسابقات موتور اسپرت اشاره می‌کند. او مدیر شرکتی است که از دهه ۹۰ میلادی اسپانسر مسابقات ایندی کار بوده است. او علاوه بر سرعت به برند آلفارومئو نیز علاقه زیادی دارد و خواندن کتاب فراری رکس لوکا دال مونته و حضور در چندین گرند پری فرمول یک در آستین او را بیشتر به این صنعت و برند علاقه‌مند کرده است. او در پیست آستین با جیولیا کوادروفولیه هم رانندگی کرده و بعداً آن را به عنوان خودروی مناسب استفاده روزانه انتخاب نموده است.
بلومکوئیست جونیور اسپویلر کوچک، رنگ روسو آلفا و کابین چرمی با استایل دهه ۶۰ میلادی را برای خودروی ۳۳ استراداله خود انتخاب کرده است. البته رینگ‌های خاص آلفارومئو نیز در این خودرو دیده خواهند شد. به منظور انحصاری‌تر شدن خودرو، این کلکسیونر آمریکایی بدنه‌ای با شماره ۱۴ را انتخاب نموده تا ادای احترامی به انزو فراری داشته باشد. فراری با این شماره در برخی مسابقات حضور داشته و ای جی فویت راننده تگزاسی هم که چندین قهرمانی ایندیاناپولیس و لمان را در کارنامه دارد با خودروهای شماره ۱۴ رانندگی می‌کرده است. بلومکوئیست از فویت به عنوان یکی از قهرمانان زندگی خود نام می‌برد.
در ویدئوی منتشر شده می‌توان رندرهایی از خودروی ۳۳ استراداله را مشاهده کرد، خودرویی که فعلاً تولید نشده است. قیمت این سوپر اسپرت تولید محدود مشخص نیست چراکه گفت و گوهای شرکت با مشتریان محرمانه بوده ولی ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو چندی قبل در یک کنفرانس خبری گفته بود آلفارومئو تنها برندی است که می‌تواند خودروهایی با قیمت ۳۰ هزار تا ۲ میلیون یورو را بفروشد.

برای یادآوری باید گفت آلفارومئو ۳۳ استراداله به منظور گرامی داشت یاد نسل اول همین خودرو معرفی شد و جزو کمیاب‌ترین سوپر اسپرت‌های جهان است. مدل اصلی بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ و تنها به تعداد ۱۸ دستگاه تولید شد و تمامی آن‌ها به پیشرانه ۸ سیلندر ۲ لیتری با ۲۳۰ اسب بخار قدرت در دور ۸۸۰۰ پیشرانه مجهز بودند. این نیروگاه مشهور توسط جوزپه بوسو مهندس مشهور ایتالیایی طراحی شد و سیستم تعلیق خودرو نیز کار کارلو گیتی بود، تکنسینی که با انزو فرای و اتو دلتا همکاری داشته است. آلفارومئو ۳۳ استراداله نیز همانند مدل اصلی در تعداد محدود یعنی ۳۳ دستگاه تولید خواهد شد و امکان سفارش آن با پیشرانه بنزینی ۶۲۰ اسب بخاری یا قوای محرکه برقی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا